דניאלה להב, YNET

החברה הישראלית קרולינה למקה ברלין תפעיל עד סוף 2017 עשרה סניפים ברחבי ספרד ושואפת להקים ב-5 השנים הקרובות 50 חנויות במדינה. ואיך המחירים לצרכן הספרדי? מעט יותר נמוכים ממחירי ישראל.

בדומה לרשתות אחרות שניסו את מזלן בחו"ל דוגמת מיכל נגרין, פוקס וסבון, מנסה רשת המשקפיים הישראלית, קרולינה למקה ברלין, להתרחב לחו"ל. הרשת החלה במהלך ב-2015 עם פתיחת החנות הראשונה בברצלונה, ספרד. ב-2016 פתחה החברה שני דוכנים בלונדון וחנות שנייה בברצלונה במרחק מאות מטרים מהחנות הראשונה. בשתי החנויות בברצלונה הושקעו יותר מ-1.3 מיליון אירו. כמו כן פתחה הרשת לאחרונה דוכן באחד מהקניונים בעיר. הגרסה הספרדית לחנויות של הרשת נראית כמו העתק מדויק של חנויות הרשת בארץ, כאשר הכוונה של החברה היא לשמר שפה אחידה בין החנויות של המותג בכל העולם. אורן בר-גיל, מבעלי החברה וסמנכ"ל השיווק בה, מסביר כי קרולינה למקה מיצתה את ישראל. יש לנו כבר 70 חנויות, היינו יכולים להתרחב גם ל-100, אבל כבר הגענו לנקודת שיא שאי אפשר לפתח מעבר".
נציין שלמרות השם, מדובר בחברה ישראלית שמייצרת בסין ואין לה כל קשר לברלין למעט העובדה שקרולינה, אשתו של אחד המייסדים, היא מברלין. בתקופה הקרובה צפויות להיפתח בספרד שתי חנויות נוספות, ולפי החברה, עד סוף שנת 2017 יהיו 10 סניפים במדינה כולה. החברה שואפת להקים בחמש השנים הקרובות 50 חנויות בספרד. המחירים של המשקפיים בחנויות בספרד נעים בין 73-39 אירו (290-150 שקלים), מחירים יחסית דומים לאלו שבישראל (300-189 שקלים). בארץ דבקים זה שנים בחנויות במבצע של פריט שני ב-50%, וגם בספרד משמרים את אופן הפנייה הזה לקהל. החברה לרוב משיקה קולקציה של כ-170 דגמים לחנויות קצת לפני תחילת העונה, ובמהלך העונה "מטפטפת" כ-30 דגמים נוספים בהתאם לקהל ולטרנדים בעולם. דגמים קלאסיים חוזרים לחנויות מדי שנה.