ראייה רחבה: אופטיק דורון במו"מ לקניית רשת אופטיקה בת 9 סניפים

ראייה רחבה: אופטיק דורון במו"מ לקניית רשת אופטיקה בת 9 סניפים

רשת האופטיקה אופטיק דורון, המונה 30 סניפים, רובם בזכיינות, מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת רשת חנויות אופטיקה, הכוללת תשעה סניפים בפריסה ארצית. כך מסר רוני קאופמן, בעלי הרשת. לדבריו, העסקה הצפויה להיחתם בשבועות הקרובים מיועדת להתקיים על-פי שווי מוערך בכ-25 מיליון שקל. קאופמן סירב לנקוב בשם הרשת העומדת למכירה, מ"טעמי סודיות". בענף מתייחסים בהסתייגות להודעה זו של אופטיק דורון, ומסופקים אם אכן עומדת להתקיים עסקה מסוג זה.


ההודעה על עסקה זו מתקיימת בסמיכות להודעתו של מייקל וולף, בעלי רשת אירוקה, במסגרת ראיון ל"גלובס", כי הוא מתכוון להיכנס לשוק האופטיקה על בסיס רכישת רשת קיימת.


רוני קאופמן, בעלי אופטיק דורון, צופה כי השלמת העסקה לרכישה תביא את הרשת למחזור כספי של 100 מיליון שקל עם נתח שוק של כ-33% בשוק משקפי הראייה. על-פי הערכות בענף, אופטיקנה מהווה 15% מהשוק משקפי הראיה, אופטיקה הלפרין מהווה כ-10% ואילו אופטיק דורון מחזיק כ-7% מהשוק משקפי הראייה. שוק האופטיקה מוערך בכ-300 מיליון שקל. הרשתות, אופטיקנה והלפרין, מהווות כ-60% משוק זה, ואילו החנויות הפרטיות מהוות כ-40%. בשיחה עם רוני קאופמן ניסינו להתחקות אחר הרציונל לעסקה עליה הוא דיווח.


* מדוע לרכוש רשת מן המוכן במקום להקים סניפים חדשים?


"הקמת רשת גורמת לסחבת ועיכוב במציאת מיקומים. איכות רשת נמדדת לא רק במחזור אלא גם במיקומים. זה נושא קריטי. אם אנחנו מדברים על נתחי שוק והתעניינות בשוק ארצי, הרבה יותר קל לקחת מן המוכן, מה גם שזה פוטר אותנו מהשערות לגבי פוטנציאל של מיקומים. לנו לוקח להביא חנות מיום ההקמה עד לרווח גולמי תפעולי שלוש וחצי שנים. כך אנחנו לוקחים חנויות שאנחנו יודעים בדיוק מה הן ועושות ויודעים להביא אותן למצב של רווח בזמן מאוד קצר".


* איך אתה מתמודד בתחרות מול רשת מובילה ואגרסיבית, כמו אופטיקנה, שמעניקה "זוג אופנתי נוסף חינם"'?


"נטשנו את המלחמה על המחיר ועברנו למלחמה על האיכות. מה שמעניין את אופטיק דורון המותגיות. אין לנו מותגי בית שהפכנו אותם להיות מותג. אין לי חברה שנקראת קויה ואני הופך אותה להיות מותג עולמי".


* גם למתחרים יש את המותגים הכי חזקים.


"ברשתות האלה היחס בין מותגים ללא מותגים זה 80-20. אצלנו 99.9% זה מותגים. והמותגים האלה עולים לאין ערוך יותר ממשקפיים לא ממותגים. לכן, לכאורה, יכול להיווצר מצב שנראה שאופטיק דורון יותר יקרה. הרווח שלך על מותגים הרבה יותר קטן, והיכולת לתת הנחות מפליגות הוא יותר קטן. קל לקחת מסגרת מסין שקוראים לה "קויה" ולהפוך אותה למותג הבית ולתת עליה 70% הנחה. על ורסצ'ה אי אפשר לתת 70% הנחה. התחרות שלי מול רשתות אחרות, שעושות לטענתך, הנחות מפליגות, היא אחיזת עיניים. לכן התיישרנו על שיווק רציני ונותנים רק 13% הנחה על מסגרות עבור לקוחות כללית מושלם".


בתגובה מסר ל"גלובס" מאיר רסין, בעלי אופטקינה: "עד לפני יומיים נמכרו אצלנו בהוזלה משקפיים של כריסטיאן דיור, מקס מרה ולנטינו, ג'וצי, וארמני מדגמי 2005 בהוזלה של 70%. יותר מזה, עכשיו הסתיים המבצע ונשארו ארמני וג'וצי בדגמי 2005 ב-30% הנחה בכל סניפנו".


בעקבות ההסכם עם כללית מושלם פרסה הרשת אופטיק דורון עוד 20 זכיינויות. קאופמן מציין, שהצפי הינו לפתוח בקרוב חנויות נוספות בכפר סבא, באופקים ובדימונה. הוא מוסיף ואומר כי הרשת צפויה להתרחב בקרוב גם במגזר הערבי ולפתוח חנויות בכפר יאסיף וברהט. חנויות אלו יהיו קטנות יותר לעומת שאר חנויות הרשת וישתרעו על שטח של כ-40 מ"ר בממוצע.