חזי שטרנליכט, כלכליסט

חברת הקניונים מליסרון(21,330.01.38%הוסף לתיק האישי)שבשליטת עופר השקעות (58.15%) של ליאורה עופר מסכמת רבעון עם עלייה של כמעט 2% בפדיונות הקניונים, שהסתכמו ב-4.11 מיליארד שקל. זאת מול התחרות הגוברת של המסחר המקוון ורגע לפני כניסת אמזון לישראל, מהלך שצפוי לשנות את פניו של השוק המקומי. מליסרון, לצד ביג ופעילות הקניונים של קבוצת עזריאלי, עומדות בחזית ההתמודדות עם התפתחויות אלה.

מליסרון היא בעיקרה חברת קניונים. כ-84% מדמי השכירות המתואמים שלה (NOI) מיוחסים למתחמי קניות אזוריים במיקומים במרכזי הערים. בתשעת הקניונים המרכזיים של החברה נרשמה עלייה בפדיונות. בקניון רמת אביב, אחד מקניוני הדגל של החברה, נרשמה עלייה של 4% בפדיונות שהסתכמו ב-512 מיליון שקל. הפדיון הגבוה ביותר נרשם בקריון, 536 מיליון שקל, והעלייה החדה ביותר בקניון עופר דודג' סנטר, 4.9% (בנטרול ההרחבה).

העלייה המתונה ביותר נרשמה ברחובות, בשיעור של 0.3%, לסכום של 342 מיליון שקל; מול העלייה הכוללת האמורה בקניונים המובילים, בקניונים שמליסרון מציגה כקניונים מקומיים נרשמה נסיגה של 2% בפדיונות, שהסתכמו ב-704 מיליון שקל.

דמי השכירות המתואמים (ה-NOI) מנכסים זהים עלו ברבעון השני בכ- 1.1% לכ-296 מיליון שקל. ה-NOI לבעלי המניות ברבעון השני הסתכם ב-277 מיליון שקל, מול 274 מיליון שקל ברבעון המקביל; הרווח הנקי המתואם (ה-FFO) עלה ברבעון השני בכ-2.8% לכ-180 מיליון שקל, בהשוואה לכ-175 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ביולי האחרון החליט המנכ"ל הותיק של מליסרון, אבי לוי, לפרוש מתפקידו לאחר שלא הצליח להגיע לסיכומים בנוגע להסכם ההעסקה החדש שלו. לוי ביקש הלוואה לרכוש 5% ממניות החברה וסורב – הוא כיהן כמנכ"ל מליסרון מאז שנת 2011 והסכם ההעסקה שלו הסתיים ב-20 ביולי האחרון, אך הוא ממשיך בתפקידו בשלב זה עד למציאת מחליף.

החברה ביצעה ברבעון השני פדיון מוקדם של שתי סדרות (א' ו-ז') בסכום כולל של 252 מיליון שקל; מליסרון מחזיקה כיום בחוב של 2.9 מיליארד שקל לפירעון בין 2019 ל-2021 בריבית משוקללת של 4.2% והיא מזהה לדבריה הזדמנות למחזור החוב בתנאים טובים יותר – שיובילו לחסכון בעלויות המימון. שיעור המינוף של מליסרון (LTV) לא גבוה והוא ירד ברבעון ל-51.7%. החברה תחלק לבעלי המניות דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל עבור הרווחים ברבעון השני.

לוי עדיין חתום על הדוחות הנוכחיים והוא מציין עם פרסומם כי "החברה ממשיכה להפגין צמיחה עקבית במדדי הביצוע בהתאם לתוכנית העבודה השנתית. סיימנו את פרויקט בניין מלאנוקס ביוקנעם ומסרנו אותו בתחילת השנה לשוכר והחל מחודש מרץ נרשמו הכנסות באופן הדרגתי. מרבית השטחים בבנין B בפארק עופר בפתח תקוה הושכרו, ואנו בשלבי מו"מ מתקדמים לגבי שטחי המשרדים שנותרו לשיווק, כ-3,000 מ"ר."

יו"ר החברה ליאורה עופר מציינת כי בחברה מאמינים ש"ציבור הלקוחות ימשיך להעדיף קניונים בעלי תמהיל איכותי, מגוון ואטרקטיבי, שנהנים מנגישות ונוחות בעת ההגעה אליהם. אנו נמשיך לפעול להשבחת מרכזי המסחר והקניונים שבבעלות הקבוצה, בהשבחת חוויית הקניה בהם, ובהתאמתם להרגלי הצריכה המשתנים של קהלי היעד, כפי שאנו עושים בהצלחה עד כה".

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.