רנואר שיפרה תדמית: "המכירות עלו ב-32%"

רנואר שיפרה תדמית: "המכירות עלו ב-32%"

 



בתצוגת האופנה שערכה רשת רנואר היום (ב'), הצהירו ראשי קבוצת רנואר, כי הרשת הציגה עלייה במכירות של 32% ב-2014, בזכות "שיפור חוויית הקנייה והשירות ברשת והגדלת החנויות".  
 
איך קרה שבשוק האופנה המתקשה, שסבל ממלחמה בקיץ, שוק בו רשתות ותיקות נאבקות על צרכנים שמצמצמים קנייה או מפזרים אותה בכמה רשתות, מתמודדות עם מועדי גשם משתנים, עם מתחרים מחו"ל ועם חיתוך מחירים מהיר כבר בתחילת העונה, רנואר מצהירה ש-2014 היתה מהמוצלחות ברשת?
 
 
גידול של 16%-17% באותן חנויות
 


מנכ"ל החברה סרז' דרעי אמר ל-ynet: "הגדלנו את שטחי המכירה בחלק מהחנויות, לא בכולן, אחרת היתה עלייה בפידיונות של יותר מ-32%, פתחנו חנויות חדשות מאוד עם חווית קנייה מאוד מתקדמת. וכמובן: הרחבנו את הקולקציה, אנחנו יותר מדייקים בקולקציה, יותר טובים. אלה תשתיות שאנחנו בונים במשך 4-3 שנים ואנחנו מתחילים לראות פירות".
 
 
למה הייתם צריכים לשפר? המצב קודם היה לא טוב? היתה ירידה בפידיונות?
 
"ממש לא. רנואר לא ירדה בפידיונות שלה מעולם ב-20 שנה. מעולם. הצמיחה היום היא יותר משמעותית כיוון שעשינו מהלכים מאוד גדולים של שיפור חוויית הקנייה. אנחנו תמיד משתדלים להשתפר אבל ב-3 השנים האחרונות עשינו עבודת תשתית מאוד גדולה ברנואר. גם במוצר גם בעיצוב, גם בפתיחת משרדים, גם הגדלנו את יכולות הייצור ליכולות ייצור מאוד גדולות".
 
 
הגידול של 32% זה בכל הרשת, כולל חנויות חדשות. מה הנתונים באותן חנויות?
 
 
"ב-same store יש גידול של 16%-17% וזה כולל את תקופת המלחמה בקיץ. אנחנו מעריכים שיהיה גידול דומה השנה כיוון שאנחנו רוצים לפרוס הרבה מאוד חנויות חדשות והרבה מאוד חנויות יגדלו ויתרחבו כך שאנחנו צופים שהגידול השנה יהיה דומה לגידול בשנה שעברה. זה הכיוון להיות יותר טובים יותר חזקים".
  


האם חובבי האופנה ייכנסו לרנואר?
 
ואכן, הרשת עמלה בשנים האחרונות על שיפור התדמית שלה. מי שבעבר לא העז להיכנס לחנויות רנואר גברים ונשים, מוזמן להציץ: יש שיפור בנראות החללים ובפריטים המוצעים בהם. אמנם עדיין לא מדובר ברשת לפשניסטות (בניגוד לרשת אחרת של הקבוצה, המיועדת לצעירות: TWENTYFOURSEVEN), אך המאמץ וההשקעה ניכרים. 
 
בשוק האופנה טוענים שאכן יש עלייה במכירות בחנויות מסוימות של רנואר, בעיקר אצל הנשים, "אך גם בגברים הם עושים עבודה טובה. מתחרים בקסטרו", יחד עם זאת, טוענים הגורמים, נראה שהשיפור הגדול הוא בעיקר במותג רנואר ולא ב-TWENTYFOURSEVEN למשל.
 
 
אתר האינטרנט המכירתי היה בהרצה
 
בתצוגת האופנה היום רנואר הציגה קולקציית קיץ צעירה מתמיד. נראה שהרשת שבעבר פנתה לבנות 20 ומעלה ולגברים מן הישוב, כך לפחות עלה מעיצוב הפריטים שלה, פונה כעת גם לנערות צעירות יותר ולנערים עם מודעות לאופנה. במקביל, רנואר השיקה את אתר האינטרנט המכירתי שלה, השקה שקטה.
 
 
דוגמאות למחירים (במבצע): ג'ינס נשים: 169.9-99.9 שקל; חצאיות: 169.90-49.90 שקל. חולצות: 129.90-49.90 שקל; ג'קטים 299.90-99.90 שקל. ג'ינס גברים: 459-199.90 שקל; טי שירט: 109.90-49.90 שקל ומעילים וג'קטים: 3.99.90-179.90 שקל. נעליים (גברים ונשים) 199.90-49.90 שקל.
 
"עוד לא פרסמנו את המכירה אונליין", אומר דרעי, "האתר היה בהרצה עד עכשיו והתוצאות מצוינות".
 
 
לפי תצוגת האופנה נראה שהצערתם את הקולקציה.
 
 
"אנחנו פונים לקהל יעד מאוד רחב מגילאי 16 עד 40 וגם מי שמבוגר מ-40 יכול ליהנות אצלנו וכך גם מי שמתחת ל-16, אבל זה קהל היעד. כשאתה מגדיל חנויות, זה מאפשר לפנות לקהל יעד יותר רחב וזו היתה המטרה".
 
 
הורדתם מחירים, העליתם מחירים?
 
 
"טווח המחירים שלנו מאוד אטרקטיבי. הטווח התרחב, יש לנו גם קולקציות במחירים מאוד מאוד אטרקטיביים. יש לנו גם קולקציות שהאיכות והאופנתיות שלהן היא זו שמובילה אותן והפריטים שם קצת יותר יקרים אבל בסך הכל המחירים מאוד טובים בחנויות והקולקציות הרבה יותר מדויקות, הגדלנו צוותי עיצוב, טכנולוגיות, מערכות לוגיסטיות מאוד מתקדמות, המותג יותר מוערך היום והכנסנו הרבה מאוד לקוחות חדשים לחברה – כ-2 מיליון לקוחות ב-2014".
 
 
כמה גידול זה לעומת 2013?
 
 
"בערך 400 אלף לקוחות נוספים נוספו לחברה".


 
האם יש חנויות של רנואר שעברו את המחזור של חנויות קסטרו?
 
 
"אני לא מדבר על מתחרים ואלה מתחרים שאני מכבד שהם גם חברים. אנחנו מובילי שוק היום, ברוב הקניונים אנחנו נחשבים מותג מוביל, גם בפדיונות גם בגידולים".
 
 
יש ריבוי קניונים. זה לא גורם לקניבליזציה בחנויות?
 
 
"יש קניבליזציה אבל בסופו של יום במספרים הנומינליים זה משפר את המכירות. למשל בבאר שבע, יש קניבליזציה, אבל המכירות שלנו עלו בב"ש והרווחיות שלנו לא נפגעה. ההוצאות פחתו כי השכירות שם יותר זולה המספרים שלנו יותר גבוהים, אמנם בסניף אחד ירדו קצת, אבל הסניף הנוסף עושה יותר מההפרש אז לנו זה טוב".
 
 
כמה חנויות תפתחו ותסגרו השנה?
 
 
"אנחנו לא סוגרים חנויות. יוגדלו וייפתחו יחד משהו כמו 20 חנויות".


 
איך יהיו הפדיונות של כלל שוק האופנה ב-2015, להערכתך?
 
"שוק האופנה יהיה די יציב, לא יהיו הרבה שינויים. לטוב ולרע".


 
אלא אם כן תגיע לארץ רשת כמו אורבן אאוטפיטרס.
 
 
"נכנסו לארץ הרבה מותגים, אז מה"? 


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ והכוונה לרכישת זיכיון דל רנואר? לחץ/י כאן