רני צים נפרד מרונן לוי: רוכש 100% מאופיס דיפו ויוצא מכפר השעשועים

רני צים נפרד מרונן לוי: רוכש 100% מאופיס דיפו ויוצא מכפר השעשועים


להחזיק בריטייל 3000, שכוללת בין היתר את הרשתות כפר השעשועים ורשת האופטיקה טופטיקה. חברת אופיס דיפו ישראל תיכנס תחת קבוצת רני צים אחזקות, הפועלת בתחומי הנדל"ן והאנרגיה ומפעילה את קניוני 'צים סנטרס'.


בדצמבר 2013 אישר בית המשפט המחוזי את רכישת אופיס דיפו ישראל, שהיתה אז בבעלות אבי מלכה, על-ידי רונן לוי תמורת 1.4 מיליון שקל. מדובר היה בפעם השניה שאופיס דיפו הפכה לחדלת פרעון, כאשר הפעם הראשונה היתה תחת בעלות קבוצת המשביר לצרכן. צים נכנס כשותף ב-50% מהחברה לפני כשנה כשותף במחצית בריטייל 3000, שכללה גם את כפר השעשועים.

מדובר בסגירת מעגל עבור צים, שרצה להיות הבעלים היחיד של אופיס דיפו כבר מתחילת 2013, אז הציע לבית המשפט הצעה לרכישת החברה עת שהיתה בבעלות המשביר לצרכן ונקלעה לקשיים, אך לבסוף נאלץ לחזור בו עקב התנגדות של ביג מרכזי קניות כי צים ירכוש את החברה. מאז כאמור רכש אבי מלכה את החברה והיא נקלעה לקשיים פעם נוספת.


"הביזנס העיקרי שלי הוא נדל"ן מניב וקניונים. בשנה האחרונה התרכזנו בלשקם ולהחזיר את אופיס דיפו לרווחיות ואני אמשיך עם זה הלאה. אני מאוד מאמין באופיס דיפו ובכוונתי שהרשת תכפיל את גודלה בשנים הקרובות",  


"היו שלושה גלגולים של אנשים שלא הצליחו להחזיק את אופיס דיפו. אנחנו הקטנו את ההוצאות והגדלנו את המחזור, שנע כיום סביב הכ-200 מיליון שקל. אחרי התהליך שהיא עברה אפשר לספר שאופיס דיפו היתה רווחית ברבעון הראשון של 2015", סיפר צים והוסיף על תהליך השיקום שעברה החברה: "בשנה האחרונה הקטנו סניפים גדולים מדי, שהשתרעו על-פני 2,000-1,500 מ"ר לגודל אופטימאלי יותר של 550-350 מ"ר, יצאנו במיתוג מחדש, הפכנו את אופיס דיפו לעממית ותחרותית במחירים ולא כזו שפונה לעשירון 9 ו-10 כמו שהיא היתה לפני כן והתמקדנו בקטגוריות של טכנולוגיה כשהיינו הראשונים שהבאנו אייפון 6 לישראל ועוד. כיום מונה הרשת 35 סניפים ואנחנו מתככנים בשלוש השנים הקרובות לפתוח כ-25 סניפים נוספים".