רשת ביג בוחנת הנפקה בבורסה לקראת הקמת 7 מרכזי קניות נוספים

השלימה רכישת 50% ממרכז הקניות "פאואר סנטר פולג" לפי שווי של כ-125 מיליון שקל


רשת ביג בוחנת הנפקה בבורסה, לקראת הקמת שבעה מרכזי קניות נוספים. כך נודע ל"גלובס". בימים אלו השלימה קבוצת ביג רכישת 50% ממרכז הקניות שבאזור התעשייה פולג, לפי שווי של כ-125 מיליון שקל – המרכז המוכר כ"פאואר סנטר פולג" או "גנדן". כיום שייך המרכז לקבוצת BIG (50%) ולנצב"א (50%).


מרכז הקניות "ביג פולג" מצטרף לשבעת מרכזי הקבוצה ברחבי הארץ, שמנוהלת בידי איתן בר-זאב, שהיה בעבר מנכ"ל מקדונלד'ס ישראל.


בארץ. ישנם מרכזים נוספים שנפתח או נקנה באשקלון, אשדוד, טירה, נצרת ושדרות. על הכוונת גם מרכזים באזור המרכז. תוך שלוש שנים נגיע ל15 מרכזים".


המימון יעשה מההון העצמי והלוואות מהבנקים. עם זאת, קיימות אופציות נוספות של גיוס הון באמצעות הנפקה בבורסה. ביג נמצאת בבעלות יהודה ורוני נפתלי ומיקו גילת. החברה עומדת לפתוח מרכזים מסחריים בהודו, וכבר רכשה שני מגרשים, כל אחד על 2 דונם. החברה תחל בבנייתם בתחילת 2006. ההשקעה הכוללת בהודו מגיעה ל-40 מיליון דולר. לחברה שותף מקומי שמחזיק 40% בחברת "ביג הודו".


"ביג פולג" הינו המרכז השמיני של הקבוצה, ומהווה שלוחה ראשונה באזור השרון. המרכז משתרע על פני 24.5 מ"ר. בעלי המרכז מתכוונים להשקיע בקרוב עוד כ-8 מיליון שקל במיתוג המרכז תחת "ביג". במסגרת ההרחבה מתכננת ביג לבנות כ-14 חנויות חדשות, בקניון שבקומה השנייה, גודל כל אחת 50-100 מ"ר. החנויות מיועדות בעיקר לאופנה ולמזון. במרכז תיפתח חנות הדגל של "שילב" – החנות הגדולה ביותר בארץ, בגודל של 1,300 מ"ר.


קבוצת "BIG" מרכזי קניות הינה רשת מרכזי קניות פתוחים עם למעלה מ-150 אלף מ"ר של שטחי מסחר.