רשת חנויות האיפור מאדינה מילאנו מועמדת ליזם השנה בקמעונאות

רשת חנויות האיפור מאדינה מילאנו מועמדת ליזם השנה בקמעונאות

רשת חנויות האיפור במותג "מאדינה מילאנו", בבעלות היזמים ואנשי עסקים אופק ורם קאירי בשיתוף שלי גפני, מועמדת השנה בתחרות יזם השנה של ארנסט אנד יאנג, שתתקיים בתחילת השנה.


התחרות פועלת מזה 20 שנה ומתקיימת כיום ביותר מ-35 מדינות ברחבי העולם בהשתתפות אלפי יזמים. ישראל הצטרפה לתחרות לפני ארבע שנים, באמצעות נציגי ארנסט אנד יאנג בארץ. מאות יזמים ישראלים הגישו את מועמדותם לתחרות ומהם 45 בלבד הגיעו לשלב הגמר.


ארבעה יזמים יזכו בתחרות בקטגוריות השונות: טכנולוגיה, קמעונאות, מוצרי צריכה ושירותים. מבין זוכי הקטגוריות יתמודד אחד בלבד על הגמר העולמי שיתקיים במונטה קרלו.


רשת חנויות הקונספט מאדינה מילנו, המתמחה באיפור מקצועי, הוקמה לפני כחמש שנים ומונה כיום 10 סניפים בלעדיים ועוד שלושה סניפים בפורמט של חנות בתוך חנות ברשת אפריל.


על-פי בדיקה שערך "גלובס" לאחרונה, נמצא כי מדינה מילאנו רושמת שיאי מכירות בקטגוריה עם ממוצע של 1,500 דולר למ"ר. בקניון עזריאלי מדורג מדינה מילאנו בשורה הראשונה. ארנון תורן, מנכ"ל קניון עזריאלי, מייחס את ההצלחה של מדינה מילאנו לנראות מצוינת של החנויות, יחד עם עבודת פרסום ויחסי ציבור יוצאת דופן, באמצעות שלי גפני, המזוהה עם המותג. החנויות מושכות ומשדרות ניקיון, וההישגים בשוק הישראלי ראויים להערכה, נוכח התחרות הקשה גם מול מותגי האיפור הגדולים כדוגמת רב המכר לנקום של לוריאל, והן מול חנויות קונספט אחרות, כדוגמת מאק.


אופק קאירי, יזם ובעלים של חברת האיפור מאדינה מילאנו, מסר ל"גלובס" כי במהלך השנה הקרובה עומדת החברה להשקיע שני מיליון שקל בפתיחת שלושה סניפים נוספים.


שוק האיפור מגלגל כ-250 מיליון שקל, מתוכו מהווה, על-פי ההערכות, שוק האיפור המקצועי כ-15%.


אפשר לזהות בקרב הצרכניות הישראליות עלייה חדה במודעות למוצרי איפור וטיפוח איכותיים, מה שאולי מסביר חלק מהסיבות להתרחבות הרשת, שהציבה כיעד להפוך לרשת האיפור המובילה בארץ בתחום המקצועי. קאירי אומר כי הרשת צפויה להיכנס במהלך 2006, לתחום מוצרי הקוסמטיקה במיצוב סופר פרימיום תחת המותג מאדינה מילאנו, על בסיס פיתוחים מתקדמים בתחום הטיפוח והאנטי אייג'ינג, ממדינה מילאנו איטליה, חברת בת של יצרנית האיפור אינטרקוס.


רשת מאדינה מילאנו בישראל משווקת כ-900 פריטי איפור אופנתיים שונים ב- 45 קטגוריות מוצר. הרעיון השיווקי המרכזי הוא יצירת טרנדים חדשים באיפור, באמצעות קולקציות עדכניות, במגוון של מרקמים מתוחכמים ולא שגרתיים.


מסר הרעננות וההתחדשות הוא מרכזי: החברה משיקה מדי ארבעה חודשים, קולקציית איפור חדשה על בסיס מוגבל, ובתום העונה מוציאה את המוצרים מהשוק – תדירות שאין לה מקבילה בעולם.

חברת האיפור האיטלקית מאדינה מילאנו הוקמה בשנת 1995 על-ידי מדינה פרארי, אמנית צבע בולטת באיטליה. החברה מעסיקה כיום כ-2,500 עובדים, ומונה 400 חנויות בוטיק ברחבי העולם, לרבות טוקיו, ניו-יורק ולונדון. החנויות מעוצבות כגלריות לאמנות והמוצרים מיוצרים על-ידי תאגיד האיפור INTERCOSשנמצא בבעלות משפחת פרארי באיטליה. תאגיד זה מייצר ומשווק מוצרי איפור לחברות קוסמטיקה ידועות ומובילות בעולם, לרבות מותגי העל.