רשת נעלי מרקו בחובות של 31 מיליון שקל – מבקשת הקפאת הליכים

רשת נעלי מרקו בחובות של 31 מיליון שקל – מבקשת הקפאת הליכים
 

רשת נעלי מרקו מבקשת הקפאת הליכים כדי לגבש הסדר נושים יאפשר לה "לעמוד על הרגליים" לאחר שנקלעה לחובות של כ-31 מיליון שקל.


"החברה לא מצליחה לעמוד בהתחייבויותיה ואולם מבקשת היא לקחת אחריות ולשלם לנושיה את המגיע להם, אולם באופן ובדרך שהיא תוכל לעמוד בהם, וזאת במסגרת של הסדר נושים כחלק מהבראתה", נכתב בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד.


לדברי החברה, חובותיה כלפי הבנקים עומדים על כ-8.6 מיליון שקל והיא חייבת עוד כ-22.4 מיליון שקל כלפי 24 ספקים. החברה פועלת זה כ-32 שנים ועוסקת בעיקר במכירת נעלי נשים וגברים ומוצרי אופנה שונים. לפי בא כוחה של החברה, עו"ד יניב אינסל, במשך שנים רבות הצליחה נעלי מרקו לפעול בשוק המקומי והבינלאומי בהצלחה מרובה. "אלא", נכתב לבית המשפט, "שלפני כשנה, בקיץ 2014, נוכח המצב הביטחוני הקשה ששרר ברחבי המדינה בכלל ובאזור הדרום בפרט, ועימם אירועי צוק איתן, החלה החברה להיקלע לבעיות תזרים כבדות, הבנקים סירבו להעניק לה אשראי חדש ואף ביקשו מהחברה לקצץ באשראי שניתן לה, דבר אשר הוביל למצבה היום, בו אין בכוחה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות כלפי ספקיה המהותיים". מבצע צוק איתן, נטען, גם לירידות דרסטיות במכירות בשיעור של 50%, החנויות נתקעו עם מלאי רב ונגרם נזק כספי של 1.5 מיליון שקל.


לפי החברה, המצב הביטחוני היה בבחינת "הקש ששבר את גב הגמל" שכן, נסיבות נוספות הקשורות לשוק התחרותי בו פועלת הרשת, הביא לירידה משמעותית בצריכה. החברה מפרטת בין השאר את הקמת רשתות הדיסקאונט שקמו בארץ וכן את התחרות בדמות ייבוא של הנעלה ומוצרי אופנה מחו"ל.


עוד מציינת החברה את "הכספים הרבים והאסטרונומיים" ששילמה כדמי פינוי לחנויות כדי להיכנס לקניונים. לפי הרשת, היא שילמה 5-4 מיליון שקל עבור דמי פינוי ועוד סכום של מאות אלפי שקלים עבור שיפוצן של החנויות.


"החברה", כך נכתב עוד, "לא מצליחה לעמוד בהתחייבויותיה ואולם מבקשת היא לקחת אחריות ולשלם לנושיה את המגיע להם, אולם באופן ובדרך שהיא תוכל לעמוד בהם, וזאת במסגרת של הסדר נושים כחלק מהבראתה". בשל כך, מבקשת החברה להוציא בבהילות צו הקפאת הליכים שיאפשר את אישור הסדר הנושים בניסיון למנוע את התמוטטות החברה ולסתום עליה את הגולל.









Call Now Button דילוג לתוכן