שלוש חברות השקעה פרטיות קרובות להסכם לרכישת רשת דאנקן דונטס תמורת כ-2 מיליארד דולר

שלוש חברות השקעה פרטיות קרובות להסכם לרכישת רשת דאנקן דונטס תמורת כ-2 מיליארד דולר

שלוש חברות השקעה פרטיות קרובות להסכם לרכישת רשת דאנקן דונטס (Dunkin' Donuts) תמורת כ-2 מיליארד דולר, דיווח "ניו יורק טיימס" מפי אנשים המקורבים לשיחות. המקורות אמרו לעיתון כי הודעה על עסקה עם החברות – תומס ה. לי פרטנרס, ביין גרופ וקרלייל גרופ – עשויה להימסר כבר היום, למרות שהם הזהירו כי השיחות עדיין עשויות להשתנות.


דאנקן דונטס הועמדה למכירה לאחר שחברת המשקאות הצרפתית פרנו ריקאר (Pernod Ricard) השלימה מוקדם יותר השנה את הרכישה בגובה 14 מיליארד דולר של חברת המשקאות האלכוהוליים הבריטית אלייד דומק (Allied Domecq), אשר החזיקה בבעלות על הרשת.


הטיימס אמר כי חברות השקעה פרטיות אחרות היו גם כן מעוניינות ברשת, כולל ג'יי פי מורגן צ'ייס עם פרובידנס אקוויטי פרטנרס, וכן קולברג קראוויס רוברטס עם טרימאראן קפיטל פרטנרס. טריארק (Triarc), הבעלים של רשת המסעדות Arby's, בחנה גם היא את דאנקן דונטס.


דאנקן דונטס, אשר החלה את דרכה עם חנות בקוונסי, מסצ'וסטס, ב-1950, הפכה לחברה של 6,000 סניפים ברחבי העולם, מרביתם בארה"ב. בנוסף לסניפי דאנקן דונטס, החברה מחזיקה ברשת הגלידריות באסקין-רובינס (Baskin-Robbins) עם 5,400 סניפים ברחבי העולם, וכן ב-400 חנויות כריכים Togo's בארה"ב. החברה רשמה בשנה שעברה הכנסות של 4.8 מיליארד דולר ורווח גולמי של 362 מיליון דולר, לפי הדו"ח השנתי של פרנו ריקאר, דיווח העיתון.