אורנה יפת, כלכליסט

שוב, רשת אופנה עומדת בפני סגירה. בדיוק שנה מאז נרכשה לאחר שנקלעה להקפאת הליכים, רשת האופנה TNT, שהיתה שייכת בעבר לקבוצת הוניגמן, סגרה בימים האחרונים את מרבית הסניפים.

ביום שלישי בלילה וביום רביעי בבוקר החלו המוכרים להוציא סחורה בהדרגה מהחנויות בקניונים, ובענף גוברת הסברה כי גם הסניפים שנותרו ייסגרו בקרוב.

TNT, רשת אופנה לצעירים, הפעילה עד לשבוע הנוכחי 15 סניפים חלקם בקניונים ומרכזים מסחריים וחלקם ברחובות הערים. בין היתר הפעילה הרשת סניפים בדיזנגוף סנטר בתל אביב, בקניוני מליסרון בילו סנטר ברחובות ועופר חדרה, ביג טבריה וביג בית שמש, הסינמול בחיפה, קניון עפולה, קניון סכנין, צים סנטרס נתיבות, וכן סניפים בקריית שמונה, שפרעם, נצרת ועוד.

TNT היתה עד לפני כשנה חלק מקבוצת הוניגמן שנכנסה להליך הקפאת הליכים ונמכרה. בעוד הוניגמן קידס נמכרה לבעלים של רשת בגדי הילדים קיווי, והוניגמן נשים נסגרה לאחר שלא נמצא לה קונה, את רשת TNT אישר בית המשפט למכור לקבוצת זכיינים בראשותו של עלי חיאדרה, שהיה זכיין TNT בסניף בסכנין.

במאי 2018 רכש חיאדרה את הרשת תמורת 2 מיליון שקל וצירף אליו מספר שותפים מהם נפרד לאחר תקופה קצרה.

בעלי הקניונים התנגדו למכירה בטענה, כי אינם מכירים את הזכיין ולא יודעים מה היכולת הפיננסית שלו וגם לאחר העברת הבעלות לא מיהרו לפנות לו שטחי מסחר לפתיחת חנויות. שופט בית המשפט הבהיר כי פסק מה שפסק לאחר שלא היתה אלטרנטיבה טובה יותר.

"זה היה צפוי. לא היה להם חובות כלפינו אבל זה היה ברור שהרשת לא תשרוד", אמר בכיר באחת מקבוצות הקניונים. "זו אשמה של בית המשפט שמכר את העסק לקבוצת זכיינים שאין להם מושג איך מנהלים רשת". בכיר נוסף באחד הקניונים במרכז הארץ אומר כי הרשת היתה בקשיים ומזה זמן מה היא מחפשת שוכר חלופי לשטח החנות.

עלי חיאדרה, בעלי הרשת, טוען מצידו כי "הרשת לא נסגרת אלא מצטמצמת בשל המיתון בקניונים והתחרות עם אתרי האינטרנט. השכירות בקניונים מחסלת את הענף כולו".

לדבריו, "בשבוע האחרון מתבצע שינוי ארגוני וצמצום סניפים מפסידים. בשלב זה ממשיכות לפעול החנויות בסכנין, שפרעם, נתיבות, הסינימול, קניון חדרה, והחנות בירושלים".

 

מעוניינים לרכוש זיכיון של אחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.