גל אביטן, mako

בלב שכונת מרום נווה ברמת גן הוקם בשנת 2009 בית קפה שכונתי, שלימים הפך להיות סניף הדגל של מותג בתי הקפה החדש "תחנת לחם". למעשה, זה השם שבחרו לבית הקפה שלהם האחים ששי וערן אביטל.

אחרי שסיירו בלונדון וברצלונה וקיבלו השראה מבתי קפה ורשתות בייקרי אירופאיות, עוצב הסניף הראשון של הבייקרי הישראלי בצבעי שחור וצהוב – כאשר החזון היה לייצר ללקוחות השכונה "תחנת עצירה" נעימה לקפה, בדרך לעבודה. האם הם הצליחו? יצאנו לבדוק.

"בשוק למדתי איך לתת שירות בחום ואהבה"
"נולדתי לתוך עולם המסחר", מספר ששי אביטל. "לאבי הייתה חנות ממתקים בשוק פתח תקווה ואחרי בית הספר הייתי מגיע אליו לעזור בחנות ולעבור בין הדוכנים השכנים".

"במקום עודף הייתי מחזיר לאנשים במסטיקים. הייתי מבקר את הירקן, את בעל דוכן המשקאות. כולם היו שכנים והכירו אותי ותמיד היו מפנקים אותי עם תפוח או בקבוק משקה. מהם למדתי איך לנהוג עם לקוחות ואיך לתת להם יחס של חום ואהבה כדי 'לקנות' את ליבם. האמת היא שמהסוחרים הכי קשוחים בשוק למדתי לתת שירות בחום ואהבה".

את החום והאהבה אכן הצליחו במשפחת אביטל לתרגם ליזמות עסקית. ב-2009 השתחרר אחיו ערן מהצבא והצטרף להקמת בית הקפה הראשון. בשנת 2015 הושק מותג רשת בתי הקפה "תחנת לחם", כשהסניף הראשון ברמת גן זכה להצלחה מרובה וה"תחנה" היחידה ברמת גן הפכה מאז לרשת של "תחנות לחם" שמונה 9 סניפים. בנוסף, במהלך השנה הקרובה ייפתחו שני סניפים חדשים בגבעת שמואל ובפתח תקווה.

הלוקיישן הוא רק ההתחלה
צמיחתה של "תחנת לחם" בולטת במיוחד על רקע העובדה שהרשת נכנסה לשוק בדיוק עת החלו לפרוח בתי הקפה ורשתות הבייקרי המהירים. ברוב המקרים, פריחה כזו דווקא מקשה על בתי עסק חדשים לבלוט. אבל ל"תחנת לחם" היה ככל הנראה את התבלין המיוחד ואת השילוב בין יזמות לבין אומץ: "דווקא בתקופה הזו ידענו לבדל את עצמנו כרשת שאינה מתפשרת על איכות המוצרים ועל חווית השירות האישי", נזכר אביטל.

"בין היתר, תפסנו מיקומים אסטרטגיים בפריים לוקיישן וקנינו סניפים תמורת דמי פינוי מרשתות בתי קפה מתחרות. בנוסף, פיתחנו את מודל הזכיינות לאט ובזהירות. לראייה – כיום ההשקעה בסניף תחנת לחם נעה בין 700 אלף שקל למיליון שקל, לסניף על שטח ממוצע של 85 מ"ר".

חומרי גלם טריים – מביאים לקוחות חוזרים
מרבית הלקוחות הם לקוחות חוזרים שחלקם הפכו את המקום למפגש עסקי וחלקם מגיעים להנות מקפה וכריך או לרכוש מוצרים ארוזים לבית. "תחנת לחם" מתמחה בקפה, כריכים העשויים מלחמי מחמצת ומאפים הנאפים במקום. כמו כן, פיתחה בשנה האחרונה מחלקה לממכר מגשי אירוח למשרדים ואירועים המספקים מדי יום לסיטי של תל אביב מגשי כריכים, מאפים, קינוחים חלביים ועוגות.

לפי האחים והמייסדים, שם הרשת "תחנת לחם" נועד להדגיש את ההתמחות של הרשת בלחמי מחמצת ובאגטים מחמצת. לכן גם תפריט הרשת כולל מגוון רחב של כריכים המבוססים על לחמי המחמצת הייחודיים שלה. במקביל, בשנים האחרונות מתחזקת מודעות הקהל לצריכה של לחם בריא יותר, ללא שמרים: "רצינו לבדל את עצמנו ולמתג את הבייקרי כתחנה לממכר כריכים בלחמי מחמצת ולחמים ארוזים לצריכה ביתית", אומר אביטל. "לצד הלחם, הדגשנו את עולם הקפה ומוצרי המאפה ויצרנו חווית קניה מהירה בבייקרי על הדרך, שאפשר גם לשבת בו לפגישה קצרה".

הגבינות בהן משתמשת הרשת להכנת כריכים וסלטים נרכשות ממחלבות גד. לדברי אביטל, "אנחנו רוכשים ממחלבות גד את כל מוצרי הפרימיום – מוצרלה פרסקה, גבינת קממבר, גבינות עיזים, בולגרית, ועוד. יש לנו שיתוף פעולה מלא עם המחלבה מיום פתיחת הסניפים, כיוון שאנחנו שמים דגש על חומרי גלם איכותיים. מחלבות גד נתנו לנו שירות אישי מההתחלה כי הם האמינו בצמיחה שלנו, ולכן עד היום אנחנו הולכים איתם ביחד ורוכשים מהם בלעדית את הגבינות".

מה הלאה? בימים אלה מנהלת הרשת מגעים להקמת מפעל ייצור ללחמים ומאפים ומרכז לוגיסטי בבעלותה. בינתיים, תוכלו למצוא את סניפי תחנת לחם בתל אביב, רמת גן, גבעתיים וקריית גת.

 

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.