ישראל היום

אנחנו חיים בעידן שמציע מגוון רחב מאוד של הזדמנויות בתחומים רבים, ובפרט בעולם העסקים. זיכיון של גוף מוכר ואיכותי עשוי להתגלות כהזדמנות מתגמלת מאוד – ובמיוחד אם נעזרים בידע ובניסיון של המרכז לקידום זכיינות בישראל

המאה ה-21 היא מצד אחד תקופה מופלאה ליזמים, ומצד שני – שדה מוקשים מסוכן. היום, הרבה יותר מכל נקודת זמן בעבר, ניתן לתרגם יכולות שונות לעסקים משגשגים, אבל במקביל ישנה גם תחרות עזה על תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאליים ועל כספם.

כשחברה מוכרת ומובילה מציעה זכיינות למכירה היא מציעה למעשה גב חזק, אמינות, בולטות וגם שותפות במאמצי השיווק. כל אלה הם כמובן נכסים משמעותיים לכל בעל עסק, ולכן זיכיונות הם הזדמנויות עסקיות שכדאי לבחון.

מילת המפתח במשפט האחרון היא כמובן “לבחון”, משום שתנאי הזכיינות משפיעים באופן דרמטי על סיכויי ההצלחה. את הבדיקות השונות מומלץ לבצע בעזרת מומחים בתחום – אנשי המרכז לקידום זכיינות בישראל שפועלים בתחום כבר 20 שנים.

בדיקת כדאיות כלכלית מפורטת

בדיקת היתכנות כלכלית כוללת התייחסות למחיר הזיכיון, למחזורי המכירות הצפויים, שיעור הרווח, שיעור התמלוגים שיש להעביר לרשת המזכה, הוצאות קבועות ומשתנות וישנם כמובן נתונים רלוונטיים נוספים רבים: המוניטין של הרשת שמחפשת זכיינים, האזור שבו יהיה תקף הזיכיון, רמת התחרות בענף באותו אזור ועוד.

בהתאם בחינת הזדמנויות עסקיות מסוג זה מחייבת בקיאות כלכלית מעמיקה ולא פחות חשוב, ניסיון רב. הניתוח שמבצעים כלכלני המרכז לקידום זכיינות בישראל לוקח בחשבון גם שינויים – רגולטוריים, טכנולוגיים, בהעדפות של הקהל היעד – בעתיד הנראה לעין ואפילו לטווח ארוך יותר, בהתאם לתקופת הזיכיון, ועל כן מהווה בסיס הכרחי לקבלת ההחלטה האם אכן כדאי לרכוש זיכיון ספציפי.

בדיקה מעמיקה של התנאים בהם מוצעת זכיינות למכירה

מעבר לניתוח הכלכלי, הזדמנויות עסקיות נבחנות על-סמך פרמטר משמעותי נוסף: אופי השותפות, כלומר מאפייני האינטראקציה בין הזכיין לבין הרשת המזכה.

בדיוק כפי שקונפליקטים בלתי פוסקים בין שותפים עלולים להוביל לקריסת עסק בעל פוטנציאל הצלחה ממשי, כך התנאים שבהם מוצעת כל זכיינות למכירה משפיעים במידה ניכרת על כדאיות רכישת הזיכיון.

בפרט חשוב לבחון לעומק את מידת חופש הפעולה של הזכיין, את היקף התמיכה של הרשת הן בשלב הקמת העסק והן במהלך התפעול השוטף שלו, ואת התנאים שבהם ניתן להפסיק את ההתקשרות העסקית (גם מצד הרשת וגם מצד הזכיין). לשם כך חשוב לקבל חוות דעת אותנטיות מזכיינים אחרים של הרשת, וכמובן לסרוק בעיניים מיומנות ומנוסות כל סעיף וסעיף בחוזה הזכיינות.

בהתאם השירות של המרכז לקידום זכיינות בישראל כולל גם ייעוץ של עורכי דין מומחים בתחום – כך שתוכלו לממש רק הזדמנויות משתלמות באמת, מכל הבחינות.

לחצו לפרטים על עסקים חמים למכירה

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן