גולן חזני, כלכליסט

לקראת מפץ בשוק האופנה המקומי? ל"כלכליסט" נודע כי דלתא ישראל מותגים, החברה־הבת של דלתא גליל (80%) שבשליטת המנכ"ל אייזק דבח (47%), נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת האופנה גולף מידי כלל תעשיות של לן בלווטניק, שמחזיקה ב־52% מהמניות. דלתא ישראל הגישה הצעה לא מחייבת לרכישת גולף באמצעות מיזוג משולש הופכי, כך שאם גולף תקבל את ההצעה והעסקה תצא לפועל, גולף תימחק מהמסחר בבורסת ת"א ותיבלע בתוך דלתא, ובעלי המניות של גולף יהפכו לבעלי מניות בדלתא ישראל.

ההצעה של דלתא ישראל נוקבת בשווי של 400—450 מיליון שקל לגולף, שנסחרת כיום באחוזת בית לפי שווי שוק של כ־186 מיליון שקל. כלומר, ההצעה משקפת פרמיה גבוהה מאוד של 130%—140% על המחיר הנוכחי של גולף בבורסה, שאליו הגיעה לאחר שב־12 החודשים מנייתה איבדה 54% משווייה. עם זאת, מתחילת השנה נותרה המניה כמעט ללא שינוי. את העסקה מובילה הילה חימי, מנכ"לית דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות הריאליות וחברת החיתום של בנק דיסקונט.

אם דלתא תרכוש את גולף, הדבר עשוי לספק לה מכפיל כוח משמעותי מול הקניונים ומרכזי המסחר שבהם לקבוצה יש נוכחות כיום, וגם ביחס לנוכחות בעתיד, וכן מול קבוצות האופנה המתחרות פוקס וקסטרו. כיום לדלתא ישראל יש כ־200 חנויות ולגולף יש כיום 320 חנויות. אם העסקה תצא לפועל, בדלתא ישאפו, ככל הנראה, להשאיר את גולף כמותג עצמאי, וסביר להניח שחלק ניכר מהמנהלים בחברה יישארו בתפקדים. עם זאת, ניתן להעריך שחלק מהפונקציות יאוחדו בשלב מאוחר יותר על מנת לחסוך בעלויות.

בשנים האחרונות ביצעה כלל תעשיות שינוי מקיף בגולף, שכלל, בין היתר, את מיזוג החברה־הבת עדיקה לתוך גולף לקראת סוף השנה הקודמת בעסקת מזומן של כ־20 מיליון שקל ומניות, וקודם לכן את הכנסת קמעונאית הספרים סטימצקי כשותפה אסטרטגית לחברה עם אחזקה של 19%, ומינוי בעל השליטה בסטימצקי אייל גרינברג למנכ"ל קבוצת גולף.

סטימצקי נכנסה להשקעה בגולף לפי שווי חברה ממוצע של 100 מיליון שקל. לכן, עבורה מדובר באקזיט נאה, ככל שהעסקה תצא לפועל. גם עבור כלל תעשיות יהיה מדובר באקזיט נאה, שכן גולף היא אחת האחזקות הוותיקות של הקבוצה ולאורך השנים בוצעו בה השקעות לפי שוויים נמוכים יותר וגם חולקו דיבידנדים מגולף לחברה־האם, כך שמכירה של מלוא מניות החברה לדלתא ישראל בעד 450 מיליון שקל תשלשל לכיסה של כלל תעשיות רווח נאה.

ל"כלכליסט" נודע עוד כי גולף בוחנת במקביל עסקה נוספת שעשויה לצאת לפועל במידה שהמגעים מול דלתא ישראל לא יבשילו לכדי עסקה. במסגרת העסקה החלופית נבחנת האפשרות שסטימצקי וגרינברג יגדילו את האחזקות בחברה ויעלו לשליטה משותפת עם כלל תעשיות.

דלתא ישראל, שמנוהלת על ידי ענת בוגנר, היא חברה חדשה יחסית בבורסת ת"א. היא הונפקה במרץ 2021, שנה לאחר פרוץ הקורונה, לפי שווי של קרוב למיליארד שקל, תוך שהיא מגייסת כ־260 מיליון שקל מהציבור, כך שהיא החלה להיסחר באחוזת בית לפי שווי שוק של כ־1.3 מיליארד שקל. מאז, על רקע הטלטלות בשווקים נוכח הריבית שעלתה בחדות במטרה להביס את האינפלציה שהרימה את ראשה, איבדה מניית החברה גובה, בדומה לחברות קמעונאיות רבות, וכיום שווי השוק של דלתא ישראל עומד על כ־962 מיליון שקל – דומה לשווי שלפיו הנפיקה, כך שהמשקיעים בהנפקה לא מופסדים על הנייר. דלתא גליל, החברה־האם, נסחרת בבורסת תל אביב לפי שווי של כ־3.6 מיליארד שקל, זאת לאחר שב־12 החודשים האחרונים המניה שלה ירדה בקרוב ל־30%.

את הרבעון השלישי של 2022 סיימה דלתא ישראל עם עלייה מתונה של 3% במכירות, תוך שיפור הפעילות באונליין. במקביל, סבלה החברה מירידה בשורת הרווח ובפרמטרים התפעוליים. המכירות ברבעון השלישי הסתכמו ב־217 מיליון שקל. הרווח הגולמי ירד ב־5% והסתכם ב־122 מיליון שקל, תוך ששיעור הרווח הגולמי ירד מרמה של 61.1% ברבעון השלישי של 2021 לרמה של 56.2% ברבעון השלישי של 2022. עם זאת, שיעור מכירות האונליין מכלל המכירות עלה מרמה של 8.4% לרמה של 9.2% והסתכם ב־20 מיליון שקל. החברה לא פרסמה את המכירות למ"ר במסגרת דו"חות הרבעון השלישי, אך דיווחה על עלייה של 1.5% בפדיון של החנויות הזהות, והיקף הפדיונות הכולל בחנויות אלו הסתכם ב־136.7 מיליון שקל.

דלתא ישראל ממעטת לפתוח חנויות חדשות למותגים הוותיקים שלה – דלתא ו־FIX – שכן אלו נהנים מפריסה רחבה בקניונים, אך למרות זאת ברבעון השלישי עלו הוצאות השיווק והמכירה של החברה ב־8% והסתכמו ב־91.5 מיליון שקל, זאת בשל פתיחת חנויות של מותג הספורט החדש שהשיקה החברה בשם פנטה ריי. מתחילת השנה הנוכחית דלתא ישראל פתחה שלוש חנויות למותג החדש וכן אתר אונליין. עד סוף השנה הצפי הוא לפתיחה של חנות נוספת. הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי ירד ב־29% ועמד על כ־20 מיליון שקל.

גולף עצמה עברה שנה מורכבת יחסית, בין היתר בשל הקשיים בעדיקה, שאותה, כאמור, מחקה מהמסחר. חרף זאת, את הרבעון השלישי של 2022 היא סיימה עם ירידה זניחה של כמיליון שקל בהכנסות שהסתכמו ב־233 מיליון שקל. הרווח הגולמי ירד ב־8% לרמה של 137 מיליון שקל, ושיעור הרווח הגולמי ירד מ־63.5% ל־58.9% – גבוה משל דלתא ישראל. גולף עברה ברבעון להפסד של 4.5 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, זאת לעומת רווח נקי של 8.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במהלך הרבעון השלישי של 2022 פתחה גולף 16 חנויות וסגרה 13 חנויות. מתחילת השנה פתחה 10 חנויות נטו בסך הכל, אך היקף שטחי המסחר שלה נותר זהה לסוף הרבעון השלישי של 2021 והסתכם ב־54 אלף מ"ר.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן