אורנה יפת, כלכליסט

קבוצת BBB מרחיבה את המותג לפונדקי דרכים תחת השם By the way. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת המסעדנות, שבה מחזיקה דור אלון ב־50%, מקימה פונדקים שייפתחו בצמתים ובדרכים מרכזיות בארץ. תת־הרשת תתווסף לחמשת הפוד טראקס של BBB שפועלים גם הם תחת המותג By the way. הסניף הראשון ייפתח בעוד שלושה חודשים במתחם דבירה בדרום הארץ, על כביש 6, בסמוך לבאר שבע ורהט. הסניף מוקם על שטח של 220 מ"ר שבו פעלה מסעדת פונדק אסא. הסניף יציע כ־100 מקומות ישיבה, ויפנה לקהל של נהגים, קבוצות מטיילים, חיילים, משפחות וקבוצות של תיירות פנים וחוץ.

בכוונת הקבוצה להקים חמישה סניפים בקונספט החדש שיפעלו בשלב ראשון בבעלות הקבוצה ולאחר מכן יועברו לידי זכיינים. בסניף הראשון משקיעה BBB כ־2.5 מיליון שקל בהקמה ופיתוח המסעדה. הסניף השני ייפתח בתוך שמונה חודשים ביישוב צוקים, צפונית לאילת. בסך הכל עתידה הקבוצה להשקיע בהקמת תת־הרשת החדשה כ־15 מיליון שקל. לקבוצת המסעדנות 105 זכיינים ברשתות BBB, בורגרים, מוזס ומוזס שופ, שמפעילים 95 מסעדות.

מדובר בעלות הקמה לא נמוכה במיוחד לאור העובדה שכיום קשה למצוא בענף המסעדנות זכיינים שיש להם יכולת או רצון להשקיע כמה מיליוני שקלים במסעדה, לאור מצב המשק, העלויות הגבוהות של חומרי הגלם שמייקרות את המנות והענף שנמצא בסיכון. על כך אומרת אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת BBB, כי הסניפים מבוססים על מכשירים בטכנולוגיה מתקדמת שגם חוסכים בכוח אדם שנדרש להפעלתם, וגם מאפשרים להכין כמות גדולה של המבורגרים בתוך זמן קצר. "בנינו קונספט שמתאים לתת מענה ל־80 עד 100 איש בתוך חצי שעה. ההבדל בין מסעדה רגילה של BBB לפונדק הדרכים הוא שבפונדק התפריט יותר מצומצם וש־90% מהמכשירים הם באוטומציה: מינימום כוח אדם, מקסימום מכשור אוטומטי. יש בסניף תנורי מסוע, אינדוקציה וטוסטרים שאפשר להכין בהם כמות גדולה של המבורגרים בחצי שעה. שני המיקומים הראשונים של המותג החדש נמצאים בשטח שבו פועלת תחנה של דור אלון", אמרה תורג'מן. "אנחנו מנסים למנף את זה עם הנכסים המשותפים שלנו עם דור אלון, אבל כל לוקיישן נבחן בנפרד כאשר הקריטריון לפתיחת הסניף הוא תנועה גבוהה ויישובים שסובבים אותו, כיוון שאנחנו מתכוונים להוציא מהסניפים משלוחים בשעות שבהן העבודה נמוכה. חלק מהסניפים יפעלו כל הלילה".

במקביל הקבוצה מנסה לפתח את פעילות הפוד טראקס שכוללת כיום חמש משאיות אוכל וצפויה לפתוח פוד טראק שישי. לדברי תורג'מן, קבלת רישיונות לפעילות מסוג זה מורכבת ומעכבת פיתוח מהיר יותר. "בישראל כל נושא רישוי העסקים לפוד טראקס בעייתי והרשויות לא מאשרות בחופשיות רישיונות לפוד טראקס קבוע שהוא לא מתנייד", מסבירה תורג'מן. "יש בקרה של משרד הבריאות כי מקום האחסון שלו קטן ואז צריך למקם אותו בקרבה למחסן או להוכיח שהוא מקבל סחורה חדשה כל יום. זה מאוד לא פשוט”.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן