חדשות חוץ, כלכליסט

רשת הסנדוויצ'ים סאבווי שכרה יועצים לקראת מכירה אפשרית של החברה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, התהליך הנמצא בשלבים מוקדמים, צפוי למשוך תאגידים וחברות פרייבט אקוויטי, ולהעניק לסאבווי שווי של מעל 10 מיליארד דולר. עם זאת, הם ציינו כי מכירה לא בהכרח תצא לפועל והחברה עשויה גם להחליט לבטל את התהליך.

"כחברה בבעלות פרטית איננו מגיבים על מבנה בעלות ותוכניות עסקיות", נמסר בתגובה מהרשת. "אנחנו ממשיכים להתמקד על קידום החברה ולסייע לזכיינים להיות מצליחים ורווחיים".

רשת המזון המהיר הידועה בכריכים הארוכים שלה נמצאת בבעלות המשפחות של שני המייסדים כבר למעלה מחמישה עשורים. לחברה בסביבות 21 אלף סניפים בארה"ב והמכירות עמדו ב-2021 על 9.4 מיליארד דולר, עלייה של 13% לעומת שנה קודם לכן, כך לפי חברת המחקר טכנומיק. ברחבי העולם לחברה יש כ-37 אלף סניפים. עם זאת, בעשור האחרון התמודדה החברה עם האטה במכירות, זאת לאחר שטיפסו לשיא של 18 מיליארד דולר ב-2012. במקביל נסגרו סניפים וזכיינים פרשו. לעומת זאת, רשתות מתחרות נהנו מעלייה במכירות.

במשך עשורים עמד בראש החברה פרד דלוקה, ממייסדיה, אך הוא הוחלף על ידי אחותו סוזאן גרקו לאחר שאובחן עם לוקמיה. גרקו פרשה ב-2018. המייסד השני, פיטר באק מת ב-2021. מאז נובמבר 2019 מנהל את החברה ג'ון צ'ידסי, המנכ"ל הראשון מחוץ למשפחות המייסדים. הוא פעל לסגירת סניפים, ארגון מחדש של הפעילות ושיפור התפריט.

באוקטובר דיווחה הרשת כי ברבעון השלישי עלו המכירות הזהות ב-8.4% לעומת שנה קודם לכן. לפי החברה, השינויים שערכה בתפריט ביחד עם שיפוץ הסניפים ושדרוג ההזמנות המקוונות עזרו להגדיל את המכירות.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן