איריס ליפשיץ-קליגר, ynet

ענקית חנויות הנוחות סבן אילבן פתחה הבוקר (רביעי) את הסניף הראשון שלה בישראל – בדיזנגוף סנטר בתל אביב. הרשת מתכננת לפתוח שמונה סניפים נוספים במהלך המחצית הראשונה של השנה, כולם בת"א (שוק לוינסקי, יגאל אלון, סוקולוב, לינקולן, קינג ג'ורג', פלורנטין, נחלת בנימין ומגדל הצעירים במנחם בגין), ועד תחילת 2024 כ-30 סניפים ברחבי הארץ.

ישראל היא המדינה הראשונה במזרח התיכון אליה נכנסת הרשת, וה-19 בסך הכל ברחבי העולם. סבן אילבן תציע מגוון רחב של משקאות קפה, ואת מותגי המשקאות הבינלאומיים שלה כמו סלרפי (ברד בטעמים), סמודי (שייק פירות) וביג גאלפ (משקאות קלים ומוזגים), לצד כריכים, סלטים, אוכל חם, מאפים וקינוחים, מוצרי מזון וצריכה בסיסיים, תרופות ללא מרשם ומגוון אביזרים כמו מכונות תספורת ומטענים לנייד.

מלבד המגוון, בחנות יש שילוט דיגיטלי למחירים שמעניק להנהלת הרשת גם מידע בזמן אמת על כמות המוצרים במדפים. עם השקת האפליקציה, שנמצאת בימים אלה בפיילוט, ניתן יהיה להזמין את המוצרים דרכה או לסרוק אותם באמצעות השילוט הדיגיטלי במדף ללא צורך לשלם בקופה. לקוח שייבחר לא להוריד את האפליקציה – יוכל לשלם באמצעות קופות מתקדמות בשירות עצמי.

עיקרון נוסף שעל פיו פועלת הרשת הוא שירות עצמי. לדברי אבינועם בן-מוחה, מנכ"ל סבן אילבן ישראל: "השירות העצמי מקדש את הזמן של הלקוח. הוא מאפשר ללקוח להכין לעצמו את הקפה, הנקניקייה או הגלידה בדיוק כמו שהוא אוהב, והכל בזמן קצר מאוד. הקפה שלנו עשוי מפולים טריים שנטחנים במקום, והלקוח לא זקוק לעזרה ולהמתנה של בריסטה. לקוח של סבן אילבן יודע בדיוק כמה זמן ייקח לו להיכנס לחנות ולצאת ממנה עם המוצרים שהוא אוהב".

בנוסף, סבן אילבן דוגלת במחיר אחיד למוצרים עם תוספות או רכיבים שונים. כך למשל, מחיר הקפה עומד על 9 שקלים, והרשת אינה גובה תוספת תשלום על קפה ממשקה סויה או משיבולת שועל. נקניקייה בלחמנייה מוצעת ב-14.9 שקלים עם מגוון תוספות לבחירת הצרכן (כרוב כבוש, בצל מטוגן, מלפפונים חמוצים, חלפיניו כבוש ומגוון רטבים) ללא תוספת מחיר. ברשת מוצעת גלידה רכה או על גלידת יוגורט ב-7 שקלים, וזו כוללת מגוון תוספות כמו מרשמלו, שברי עוגיות, סוכריות עדשים ומגוון של סירופים – ללא תוספת תשלום.

ארוחות חמות המוצעות ברשת: שניצלונים (14.9 שקלים), אצבעות מוצרלה (16.9 שקלים), מאפים ממוצעים (11.9 שקלים), קובה בשרי (19.9 שקלים), חצי פיצה (19.9 שקלים), מאפים עם תוספו (9.9 שקלים).

כריכים: כריך חביתה (25.9 שקלים), פלוט ברי (28.9 שקלים), כריך מנצ'גו מלחם כוסמין (28.9 שקלים), כריך ביצים (29.9 שקלים), כריך גאודה (28.9 שקלים), בוריטו עוף (28.9 שקלים), כריך קורנביף (29.9 שקלים), כריך עוף בג'בטה (29.9 שקלים), פלוט סלמון (29.9 שקלים), כריך טונה (29.9 שקלים), בוריטו מקושקשת (25.9 שקלים).

המחירים, גם אם הם יחסית זולים לעומת חנויות אחרות בישראל, עדיין יקרים אם משווים אותם לסניפים של הרשת בעולם. למשל, קפה בחנויות סבן אילבן ביפן עולה 2.60 שקלים ובאוסטרליה 4.78 שקלים, כשבישראל המחיר הוא, כאמור, 9 שקלים. סלט עוף גדול ביפן עולה 11 שקלים, ואילו סלט עוף קטן בישראל 19.90 שקלים.

החנות אינה בעלת תעדות כשרות מכיוון שבשלב זה היא תהיה פתוחה גם בשבת. יחד עם זאת, המוצרים הארוזים על המדפים תחת המותג של הרשת הם כשרים. כשמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר, שקיבלה את הזיכיון להפעלת הרשת בישראל, נשאל בנוגע לפתיחת סניפי הרשת הבאים בשבת, הוא נתן תשובה דיפלומטית: "נכבד קהילות, אוכלוסייה, באשר הן".

קן ווקאביאשי, מנכ"ל סבן אילבן אינטרנשיונל: "ישראל היא סביבה מצוינת למיזם הקמעונאי הראשון שלנו באיזור בשל הכלכלה המשגשגת והגידול באוכלוסייה. אנחנו נרגשים לספק לאזרחים ולתיירים חוויית קניה ברמה עולמית".

שוימר: "המטרה שלנו היא להגדיר מחדש את תחום חנויות הנוחות בישראל. בישראל יש כ-10,000 קיוסקים וחנויות נוחות בפריסה ארצית ואנחנו מתכוונים להגדיל את התחרות ולהיות חלק משמעותי בשוק הזה".

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן