אורנה יפת, כלכליסט

הראל ויזל וקבוצת ההסעדה ירזין סלע זכו במכרז של נמל תל אביב להפעלת סניף של רשת ההמבורגרים האמריקאית שייק שאק (Shake Shack). כך נודע ל"כלכליסט". ירזין סלע וויזל קיבלו לאחרונה את הזכיון להפעלת הסניפים של הרשת בישראל. בנמל תל אביב יוקם הסניף הראשון או השני של רשת ההמבורגרים האמריקאית שיחליף את סניף ארומה שפועל כיום במקום.

עוד נודע כי ההצעה הכספית שהציעו ויזל וקבוצת ירזין סלע במכרז היתה גבוהה משמעותית ביחס ליתר ההצעות ועמדה על 1.74 מיליון שקל בשנה. מדובר בהצעה גבוהה בכ-35% מההצעה הבאה בתור. שייק שאק תשלם 145 אלף שקל בחודש, לא כולל מע"מ וזאת בנוסף לתשלום דמי ניהול של כ-12 אלף שקל לחודש, בתוספת מע"מ (כ-25 שקל למ"ר לפני מע"מ). יתר ההצעות במכרז נעו בין 100 ל-110 אלף שקל בחודש, לפני מע"מ.

הסניף של שייק שאק יחליף את סניף ארומה שפועל במתחם משנת 2005. ככל הידוע ארומה משלמת על פי תנאי המכרז הישן כ-60 אלף שקל בחודש. סער שפע, שהיה באותה העת הבעלים של ארומה תל אביב, זכה במכרז של הנמל לשכירת בניין מול האנגר 11 שכלל גם חנויות שנפתחו לצד סניף ארומה ואשר הושכרו לחברות אופנה.

מדובר בשטח בנמל תל אביב, בסמוך לשוק האיכרים, של חברת אוצר מפעלי ים בע"מ, המנהלת והבעלים של נמל תל אביב. השטח כולל 237 מ"ר ושטח ישיבה חיצוני של 224 מ"ר נוספים. על פי תנאי המכרז המקום יכול לשמש לבית קפה או מסעדה בלבד. למכרז ניגשו ארבע חברות: חברת קקאו סנטר ניהול בתי קפה בע"מ שהציעה להפעיל במבנה בית קפה מרשת ללוש, חברת ויזל ירזין סלע השקעות בע"מ שהציעה להפעיל במקום סניף של שייק שאק, חברת רולדין שהציעה להפעיל סניף של רולדין והצעה רביעית היתה של חברת שפע זכיינות בע"מ שכבר פועלת כיום במתחם עם סניף של ארומה והגישה הצעה במטרה להמשיך את הפעלת סניף ארומה.

על פי תנאי המכרז, דמי השכירות שתשלם שייק שאק יהיו 145 אלף שקל בחודש או 6% ממחזור המכירות השנתי, הגבוה מביניהם. ויזל וקבוצת ירזין סלע חתמו על הסכם הזכיון לשייק שאק באמצע חודש אפריל, לאחר משא ומתן ממושך. הצדדים הודיעו כי הם עתידים להקים בישראל כ-15 סניפים עד שנת 2033.

מטעם שייק שאק ישראל נמסר בתגובה: "רשת שייק שאק תפתח בישראל מספר סניפים מרכזיים לקראת הכניסה המשמעותית לישראל. לא נגיב בשלב זה לגבי מיקומים".

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן