הושלמה העסקה: פישמן רשתות רוכשת מסקאל 50% מהמותג ריבוק

הושלמה העסקה: פישמן רשתות רוכשת מסקאל 50% מהמותג ריבוק

היקף העסקה, הכפופה לאישור הרשת העולמית – 27 מ' ש', ריבוק העולמית מעוניינת בהקמת חנויות מותג.


פישמן רשתות שניהלה מגעים לרכישת 50% מהמותג ריבוק שבידי סקאל, השלימה עימה את העיסקה. עם זאת, נציג ריבוק העולמית, שהגיע לארץ לפני שבועיים, טרם אישר את העיסקה סופית. כך נודע ל"גלובס".


עוד נודע, כי ריבוק העולמית מעוניינת בהקמת חנויות מותג של ריבוק, כחלק מהמאמצים לחיזוק מעמדו בשוק הישראלי.לא ניתן היה להשיג תגובת הצדדים. היקף העסקה – 27 מיליון שקל.


העסקה מחזקת את הפורטפוליו של מגה ספורט, מקבוצת פישמן רשתות, בתחום מותגי הספורט המיובאים על-ידה. כיום מחזיקה מגה ספורט במותגים קאפה, אברלסט, סקוני ומרל.


בקבוצת פישמן, נציין, לא התכוונו להקים עבור המותג ריבוק חנויות קונספט עצמאיות אלא להפעילו במסגרת הרשת הקיימת של מגה ספורט, אולם בעקבות בקשת ריבוק, סביר להניח שמדיניות זו תשתנה.


כפי שנחשף ב"גלובס", עומדת פישמן רשתות לרכוש מחצית מהאחזקות בחברת פלאנט איי, שבבעלות סקאל, זאת בנוסף לרכישת החלק הארי של סניפי רשת האלקטרוניקה של סקאל. עסקת הרכישה של סניפי האלקטרוניקה מסתכמת בכ-10 מיליון שקל. בנוסף, רוכש פישמן 50% מסוכנויות האלקטרניקה של סקאל בראשם מותג האלקטרוניקה יונדאי.


סקאל, כידוע, פועל עתה להכנסת שותפים אסטרטגיים ברוב עסקיו, למעט תחום הדיוטי פרי.עסקאות אלה אמורות להזרים לחברה בשלב ראשון סכום כולל של כ-100 מיליון שקל.


עקב ההפסדים שהסבה רשת האלקטרוניקה לקבוצת סקאל, יוצאת הקבוצה בהדרגה מפעילות רשת החשמל בארץ. רוב המאמצים בשוק האלקטרוניקה יוסטו חזרה לפעילות הדיוטי פרי וכן למכירה באינטרנט. הרשת תמנה עתה מספר סניפים בודדים, כ-5-4 סניפים בלבד והיתר יועבר לבסט ביי של פישמן. חלק מהסניפים יוסב לקונספט בסט ביי וחלק למותג החדש ביג בוקס. בנוסף, יפעילו חלק מהסניפים הנותרים זכיינים.


במסגרת התכניות החדשות שכוללות הכנסת שותפים אסטרטגים לסוכנויות של הקבוצה, יכנס פישמן כשותף ב-50% בסוכנויות יונדאי הקוריאנית וויונקו האיטלקית. המותג יונדאי תפקד ברשת סקאל על תקן מותג פרטי כמעט, חולש על אוסף קטגוריות רחב מאוד בכל תחומי המוצרים הקטנים ומוצרי האלקטרוניקה השחורים.


בשלב זה העסקאות העומדות על הפרק להכנסת שותפים בפעילויות השונות כוללות את השותפות עם חברת ניופאן של צביקה גיור שבשיווק מותגי האלקטרוניקה אל ג'י וג'יי וי סי. ניופאן רכשה 50% מהפעילות לפי שווי של 20 מיליון שקל. בנוסף תקוע המו"מ למכירת 50% מהפעילות במותגי האופנה הבינלאומיים של סקאל ספורט לפוקס של הראל ויזל לפי שווי של כ-100 מיליון שקל.


ראשי החץ המרכזיים בפעילות מותגי האופנה שבהם מחזיק סקאל הם קדס, פולו ראלף לורן , טומי הילפיגר, ניין ווסט וטימברלנד. עוד נמנים על המותגים אוניל וקוויק סילבר, שני מותגי הגלישה הפופולריים בקרב בני נוער.


סקאל מפעילה גם את רשת "סקאל ספורט" ורשת "אמפוריום", אך העסקה אינה כוללת את רשת סקאל ספורט, אלא רק את פעילות המותגים הבינלאומיים. במסגרת העסקה יופרדו המותגים מהפעילות הקמעונאית של הספורט.


סקאל מפעילה כיום כ-90 חנויות בתחום הספורט והאופנה עם היקף פעילות של כ-350 מיליון שקל, מתוך סך היקף הפעילות של הקבוצה שעומד על כ-1.1 מיליארד שקל.


אליעזר פישמן הוא מבעלי השליטה ב"גלובס".