הושלמה רכישת אייס

הושלמה רכישת אייס
הושלמה עיסקת אייס. קבוצת גאון אחזקות וקבוצת זביידה השלימו היום את העסקה לרכישת רשתות אייס ואוטו דיפו לאחר שלפני חודשיים אישר בית המשפט המחוזי כי קבוצת גאון-זביידה תזכה במכרז על רכישת הרשתות ולא קרן מרקסטון, בעקבות זכות סירוב ראשונה שקיבלה קבוצת גאון-זבידה.

רשת "אייס קנה ובנה" נשלטה עד לפני כשנתיים ע"י גד זאבי אבל בעקבות החלטה למנות לה כונס הוחלט למכור את הרשת. קבוצת גאון-זביידה, המורכבת מקבוצת גאון אחזקות ומחברת לוקסייד, בבעלות איש העסקים שלמה זביידה, ישלמו עבור 75% ממניות הרשת 21 מיליון דולר מה שמעמיד את שוויה הכולל של העיסקה על 29 מיליון דולר. משפחת זביידה כבר מחזיקה ב-25% ממניות הרשת.

על פי העיסקה, ליו"ר החברה מונה בני גאון, שישמש בתפקיד ברוטציה עם בעל תפקיד מקבוצת זביידה. חברי הדירקטוריון יהיו: בני גאון, שי פרמינגר- מנכ"ל גאון אחזקות, יורם סופר – מנהל העסקים של קבוצת זבידה, ואיל זביידה.

רשת אייס, המתמחה במוצרים בתחום עשה זאת בעצמך (DIY), מפעילה בארץ 27 סניפים. בנוסף, מחזיקה אייס ברשת אוטו דיפו, המתמחה בהפעלת מרכזי שירות ומכירת אביזרים לרכב ב-14 סניפים. מחזור המכירות הכולל של אייס ואוטו דיפו עמד על כ-600 מיליון שקל ב-2005.

לדברי יו"ר גאון אחזקות, בני גאון: "גאון אחזקות החליטה בשנים האחרונות להתמקד בשלושה תחומי פעילות מרכזיים, המהווים כיום מעל ל-95% מהיקף פעילותה והשקעותיה – סחר, שירותים פיננסים ואגרו (תשתיות מים) – באמצעות השקעה בחברות בתחומים אלה. רכישת אייס מחזקת את אחיזת החברה בתחום הקמעונאות והופכת אותה לשחקן מרכזי בתחום זה. השותפות עם זביידה טומנת בחובה יתרון יחסי משמעותי ופוטנציאל רב. בכוונת קבוצת גאון-זביידה לפתח ולהרחיב את היקף הפעילות של רשתות אייס ואוטו דיפו בארץ ובחו"ל", אמר.

בעסקה טיפלו מטעם קבוצת זבידה עו"ד אריאל זליכוב, עו"ד דליה אבן–להב ועו"ד מאיה צברי ממשרד גורניצקי ושות', ומטעם גאון אחזקות עו"ד עמי גלעד ועו"ד עמית לייזרוב ממשרד כספי ושות'.