טבע נאות נכנסת לגרמניה – תשקיע 400 אלף דולר בחנות זכיינית בברלין

טבע נאות נכנסת לגרמניה - תשקיע 400 אלף דולר בחנות זכיינית בברלין

טבע נאות, המנהלת מו"מ למכירת 51% מהשליטה בחברה, מצטרפת לשורת החברות הישראליות שהחלו לפעול בגרמניה, לרבות קסטרו  וקרייזי ליין. טבע נאות פותחת חנות ראשונה בברלין בהשקעה מדווחת של כ-400 אלף דולר על בסיס זכייני.


חברת טבע נאות שהיקף פעילותה כ-25 מיליון דולר, נמצאת בשלב זה בבעלות מלאה של קיבוץ נאות מרדכי. ההחלטה להיכנס לגרמניה נסמכת על הנחת העבודה שבשוק זה המודעות לנוחות היא גבוהה במיוחד. טבע מצפה להביא את הערך המוסף של האופנתיות.


מיכאל אילוז, מנכ"ל החברה מתכוון להקים במהלך שנת 2006 עוד ארבע חנויות תחת המותג "נאות" בגרמניה. חנות נוספת תפתח בברלין ועוד שתיים בעיר האנובר.


טבע נאות היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום ייצור ושיווק נעלי נוחות. היא חתמה על הסכם עם חברת NBC הגרמנית לפתיחת חנות ראשונה של החברה בברלין. בחנות תציג החברה כ-105 דגמים שונים לגברים ונשים של היצרנית הישראלית.


לטבע נאות יש כבר פעילות בינלאומית קמעונאית. היא מפעילה בקנדה שלוש חנויות, באוסטרליה שתי חנויות ובישראל פתחה החברה בשנתיים האחרונות רשת של 16 חנויות בהשקעה מוערכת של כ-11 מיליון שקל.


כ-70% מפעילות טבע נאות כיום היא בתחום היצוא. באחרונה החלה החברה לייצא גם לסינגפור והונג-קונג. היקף היצוא להונג-קונג וסינגפור מוערך בכ- 5.5 מיליון שקל.


להבדיל מחברות ישראליות אחרות, שנכנסו לפעילות קמעונאית בגרמניה על בסיס בעלות ושותפות, הרי שטבע נאות אינה מסכנת מכספה. היא מעניקה זיכיונות למפעילים מקומיים ואלה משקיעים בהקמת הפעילות הקמעונאית. טבע נהנית מאספקת סחורה והרחבת הנראות למותג, מבלי להיות מחויבת להשקיע כספים. יתכן שהדבר ישתנה עם הכנסתו של שותף לחברה, שירצה להגדיל את רמת המעורבות בפעילות הבינלאומית, גם במחיר העלאת מקדם הסיכון.