ניו-פארם רכשה את רשת המתנות סורפרייז

ניו-פארם רכשה את רשת המתנות סורפרייז

רשת ניו-פארם, שבבעלות רוני אלרואי, רוכשת את הפעילות של רשת המתנות סורפרייז
(surprise) מידי חברת אלקבס תעשיות, שבשליטת אריה וגילה אלקבס.


היקף העסקה מסתכם בכ-3.5 מיליון שקל, כולל המלאי. במסגרת העסקה ימשיכו בני הזוג אלקבס להוביל את ניהול הרשת ואת פעילות סופרייז בניו-פארם. היקף פעילות הרשת לשנה זו נאמד בכ-7 מיליון שקל.


מוטי כהן, מנכ"ל רשת ניו-פארם, אמר בהתייחס לעסקה כי הוא רואה בסורפרייז מנוע צמיחה ופלטפורמה להכנסת מוצרים מעוצבים ומיוחדים לרשת, לרבות תכשיטים, תיקים ואביזרים.


לדבריו, ניו-פארם תמשיך את פעילות סורפרייז כרשת חנויות נפרדת ותפתח קטגוריה של "חנות בתוך חנות" ברשת ניו-פארם. עוד הוא ציין, כי רשת סורפרייז תיבחן את האפשרות להרחיב את הרשת ולפתוח סניפים חדשים, בארץ בחו"ל.


רשת סורפרייז הוקמה בשנת 2003 על-ידי בני הזוג אלקבס כרשת למתנות ומוצרים מעוצבים. הרשת מתמקדת במספר קטגוריות: אופנת חפצים הכוללת כלי בית ונוי, מחלקת אביזרי אופנה, תכשיטים מעוצבים, מחלקת עבודה הכוללת אביזרים לשולחן העבודה וציוד משרדי מעוצב, וקטגוריית ה"ילדודס" המיועדת לילדים.


הרשת, המעסיקה כ-40 עובדים, מונה שישה סניפים הממוקמים בקניונים מרכזיים: קניון רמת-אביב, קניון ארנה, קניון עזריאלי, קניון ערים כפר-סבא, קניון גבעתיים ובקניון אבנת בפתח-תקווה.


רשת ניו-פארם נרכשה על-ידי רוני אלרואי לפני כשנה מידי הבעלים של רשת קלאב מרקט, קבוצת בורוביץ רוזן, זמן קצר לפני קריסתה. העסקה נעשתה תמורת 87 מיליון שקל.


ניו-פארם רשמה בשנת 2005 הפסד של 6.6 מיליון שקל. זמן קצר לאחר הרכישה סיכם אלרואי על הכנסת רשת שופרסל כשותפה בניו-פארם ב-50% תמורת41 מיליון שקל, במטרה להשיג פריסה רחבה יותר של הרשת, נקודת חולשה מרכזית המעיבה על צמיחתה.


את המחצית הראשונה של השנה סיימה הרשת עם היקף מכירות של 260 מיליון שקל. סך המכירות בשנת 2005 עמד על 496 מיליון שקל. ברבעון הראשון נרשם לניו-פארם רווח של 600 אלף שקל.


את השנה צפויה הרשת לסיים עם 52 סניפים לעומת 41 סניפים שפעלו עם רכישת החברה על-ידי אלרואי.