יורם גביזון, דה מרקר

העלאת המחיר לא שיפרה את מצבה של הרשת. זכיינים נוטשים, המכירות של בתי הקפה בנפילה חופשית והחברה עברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל ברבעון השלישי.

המודל העסקי של קופיקס ממשיך להתפורר וברבעון השלישי עברה החברה, שבשליטת אבי כץ, להפסד של 832 אלף שקל – לעומת רווח של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016.
הכנסותיה של קופיקס צמחו ב-5.2% בלבד ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. זאת, למרות שהעלתה את המחיר האחיד של הפריטים שנמכרים בסניפי הרשת ב-20% בפברואר 2017 ל-6 שקלים; למרות שמספר בתי הקפה שהחברה מפעילה עלה ל-134 סניפים בסוף ספטמבר 2017 לעומת 132 בסוף ספטמבר 2016; ולמרות שמספר המרכולים ברשת סופר קופיקס עלה מ-23 בסוף ספטמבר 2016 ל-30 בסוף ספטמבר 2017.

הגידול המתון בהכנסותיה של החברה ברבעון החולף בולט עוד יותר בהתחשב בעובדה שנכון לסוף ספטמבר 2017, החברה מפעילה עצמאית 16 בתי קפה מ-134 הסניפים ברשת – בעוד שברבעון המקביל ב-2016 הפעילה עצמאית רק 12 בתי קפה. הפעלה עצמאית של סניף, בדרך כלל בשל נטישת הזכיין, מגדילה את המכירות משום שהחברה רושמת את כל ההכנסות ממכירת המוצרים ללקוחות ולא רק את הכנסותיה ממכירת מוצרים לזכיין.
המשבר ברשת בתי הקפה ניכר בירידה של 26% בהכנסות ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה למקביל ב-2016 לרמה של 24 מיליון שקל.

הרווח הגולמי של מגזר בתי הקפה ירד ב-26% ברבעון השלישי של 2017 לעומת המקביל ב-2016 והסתכם ב-5 מיליון שקל, שהם 20.7% מהמחזור בהשוואה לשיעור דומה ברבעון המקביל ב-2016. היציבות ברווחיות הגולמית למרות הירידה במכירות נובעת מהגידול במספר הסניפים בהפעלה עצמית – אבל קופיקס שילמה על כך ביוקר בשורת הוצאות התפעול, המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות שקפצו ב-47% ברבעון השלישי של 2017 לעומת המקביל ב-2016 לרמה של 6.2 מיליון שקל.

הירידה החדה ברווח הגולמי והקפיצה בהוצאות התפעול גרמו לירידה של 94% ברווח התפעולי ל-237 אלף שקל ברבעון השלישי של 2017. התוצאות הכספיות במגזר בתי הקפה היו גרועות עוד יותר אלמלא איפסה אורבן קופיקס את השקעתה (118 אלף שקל) בחברה קפריסאית שבה היא מחזיקה ב-30% מהמניות, ומפעילה 35 סניפי קופיקס במוסקווה ועוד 2 סניפים בסנט פטרסבורג. אלמלא אופסה ההשקעה, הייתה אורבן קופיקס נאלצת לרשום את חלקה בהפסדיה של החברה הקפריסאית בהיקף של 1.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017.

מצבה של קופיקס בתחום המרכולים טוב לפחות בכל הקשור לשורת המכירות, שצמחו ב-30% ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016 ל-52 מיליון שקל. זאת הודות לגידול במספר סניפי סופר-קופיקס ל-30 בהשוואה ל-23 בסוף הרבעון המקביל ב-2016.

הרווח הגולמי של סופר קופיקס גדל ב-28% ברבעון החולף לעומת המקביל ב-2016 והגיע ל-12.4 מיליון שקל, שהם 24.1% מהמחזור בהשוואה ל-24.6% מהמחזור במקביל ב-2016.
הגידול ברווח הגולמי של סופר קופיקס נמחק כתוצאה מעלייה של 42% בהוצאות התפעול המכירה והשיווק ובעלייה של 48% בהוצאות ההנהלה והכלליות. כתוצאה מכך, ההפסד התפעולי של סופר-קופיקס מפעולות נמשכות קפץ ל-1.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2017, בהשוואה להפסד תפעולי זעיר של 50 אלף שקל מפעולות נמשכות ברבעון המקביל ב-2016.

הרווח הגולמי של קופיקס גדל ב-6.6% ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016 והסתכם ב-19 מיליון שקל, שהם 24.5% מהמחזור לעומת 24.2% מהמחזור במקביל ב-2016. החברה עברה להפסד תפעולי של 1.2 מיליון שקל ברבעון החולף בהשוואה לרווח תפעולי של 3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2016. פעילותה השוטפת של קופיקס ייצרה עודף של 1.4 מיליון שקל בתזרים המזומנים ברבעון השלישי של 2017 בהשוואה לעודף תזרימי של 8.7 מיליון שקל במקביל ב-2016.

 

רוצים להיות זכיינים של אחת מהרשתות הגדולות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.