אופטיקנה תתחיל למכור אביזרי שמע

אופטיקנה תתחיל למכור אביזרי שמע

רשת אופטיקנה נכנסת לתחום מוצרי השמיעה: הרשת זכתה בזיכיון בלעדי לשיווק מכשירי השמיעה של חברת Audio Service הגרמנית, חברה בת של Siemens העולמית. שווי הזיכיון מוערך במיליון דולר.


 


הפיילוט הראשוני מושק בימים אלה בחנות הרשת בדיזניגוף סנטר, בה הוקם חדר שקט לביצוע בדיקות השמיעה. בהמשך מקווים להרחיב את הפעילות ל-50 סניפי הרשת.



אופטיקנה עמלה רבות בשנים האחרונות למצב את עצמה כרשת אופנה אשר מוכרת מותגים מובילים כמו בולגרי, ארמאני ועוד. לשאלה כיצד מתיישבת התפיסה עם אביזרי שמיעה, שאינם תחום סקסי במיוחד, השיב מאיר חסין, מנכ"ל ובעלי הרשת, כי "לפני 20 שנה התחלנו בתחום המשקפים, שהיה שמרני. אף אחד לא ראה את האופנה לנגד עיניו, אלא את המשקפיים כקביים. תחום השמיעה דומה, יש הרבה אנשים שסובלים מליקויי שמיעה וממעטים להשתמש באביזרי עזר".



חסין הסביר כי הוא לא שואף להפוך את מכשירי השמיעה לאביזר אופנתי, אך מאידך גם לא נכותי. "באירופה, מכשירי שמיעה ואופטיקה הולכים יחד. פעם גם לא מכרו עדשות מגע בסניפי רשתות האופטיקה, והיום ניתן למצוא אותן בכל מקום". כחלק מבשורת הנגישות של מכשירי שמיעה, מתכנן חסין לשבור את השוק בגזרת המחיר. "מכשירי שמיעה נמכרים כיום תמורת 15,000-6,000 שקל, ואנחנו נמכור במחיר נוח יותר".



ההשקעה הראשונית של הרשת מעבר לסכום הזיכיון, נאמדת ב-400 אלף שקל, והיא כוללת הכשרות חדרי שקט, מכשור, מחשוב, הכשרות והדרכות בארץ ובחו"ל בנוגע למוצרים החדשים לאודיולוגים ולצוות העובדים. כן כוללת ההשקעה רכישת והתאמת ניידות של הרשת, אשר יגיעו למוסדות וללקוחות בפריסה ארצית.



שרית רסין, מבעלי אופטיקנה האחראית על מיזם השמע החדש ברשת, מציינת כי שיעור לקויי השמיעה בישראל מגיע לכ-10% מהאוכלוסייה. אולם מסיבות שונות, רק כ-20% מהם רוכשים בסופו של דבר את המכשור הנדרש והחיוני. הרשת תשתמש בפלטפורמה הפיזית הקיימת בחנויות הרשת בכדי לקיים בדיקות שמיעה לאוכלוסיות הזקוקות לכך, שהן ברובן אוכלוסיות בגילאי 55 ומעלה.



במסגרת הזיכיון החדש, תפעיל אופטיקנה שירות ביקורי בית, אשר יכלול שירותים שונים שיינתנו על ידי צוות קלינאיות תקשורת מנוסות בתחום השיקום השמיעתי. השירות יכלול, בין היתר, ביצוע בדיקות שמיעה באמצעות ציוד נייד משוכלל, ומתן יעוץ לשיקום שמיעתי.



רשת "אופטיקנה", בבעלות שרית ומאיר רסין, נוסדה בשנת 1988 והיא מתמחה בשיווק משקפי ראייה ושמש של המותגים המובילים בעולם. לרשת זכיונות בלעדיים לשיווק עדשות המולטיפוקל של חברת "סולה" הגרמנית, ושל מותגי "קרטייה", "קרולינה הררה", "פלייר", "לפונט" ו-KOYA. הרשת מגלגלת 180 מיליון שקל בשנה ומועסקים בה 400 עובדים.