אופיס דיפו העולמית רכשה את השליטה באופיס דיפו ישראל

אופיס דיפו העולמית רכשה את השליטה באופיס דיפו ישראל
אופיס דיפו העולמית רכשה את חלקו של ג'ק פישמן (29%) בחברת אופיס דיפו ישראל והיא מעתה בעלת השליטה באופיס דיפו ישראל עם 51% מהמניות.

 

אופיס דיפו ישראל קיימת 11 שנה. בעלי המניות העיקריים בחברה כעת הם המנכ"ל, ליאון קופלר, הבעלים של הסופר-פארם (39%), אופיס דיפו העולמית (51%) והמנכ"ל צחי פישביין (10%).


פישביין אמר בעבר כי הוא מקווה שאופיס דיפו העולמית תגדיל את חלקה ברשת בישראל וכי היא נמנעת מכך בשש השנים האחרונות בשל המצב במדינה. פישביין אמר בעבר גם כי "חשוב שאופיס דיפו העולמית תחזיק לפחות 50%".


ליאור רייטבלט, מנכ"ל סופר-פארם, אמר אתמול כי זהו מהלך מצוין לאופיס דיפו ישראל. "אני מקווה שהרכישה תסמן את הכניסה היותר אגרסיווית של אופיס דיפו העולמית לישראל", הוא אמר. "נדרשת מהם יותר עזרה מבחינת רכש של סחורות, יותר מעורבות במשא ומתן עם הספקים הבינלאומיים שאולי יורידו מחירים. ג'ק פישמן הוא נחמד וטוב, אבל לא היתה לו תרומה מקצועית. כעת, במקום בעל מניות פאסיווי, בעל המניות המקצועי בתחום הפך להיות דומיננטי וזה טוב".


מחזור המכירות של אופיס דיפו בישראל ב-2004 היה כ-500 מיליון שקל. פישביין ציין בעבר כי הרשת רווחית מהשנה הראשונה לפעילותה בישראל, וכי היא נבנתה בהשקעה של 6 מיליון דולר של הבעלים.


רשת אופיס דיפו כוללת 33 חנויות בישראל. בשנה האחרונה שינתה הרשת כמה מחנויותיה בישראל כחלק ממהלך כלל עולמי של אופיס דיפו. החנויות במודל החדש בנויות נמוך יותר והשילוט בהן ברור יותר. פישביין אמר בעבר כי העיצוב החדש מביא לכך ש"אין אווירה של מחסן, אלא של טכנולוגיה". בשנה האחרונה נעשו גם מאמצים לצמצם את גודל החנויות ללא יותר מ-1,500 מ"ר.