אורנה יפת, כלכליסט
פעילות האון־ליין סייעה לגולף לצמצם את ההפסד ל־6 מיליון שקל ברבעון, אך חילוקי דעות על יעדים עשויים להביא לפרישת מייסדי עדיקה לפני התאריך שנקבע בהסכם עמם. מהדו"חות עולה כי סניף הדגל של הרשת בהדר יוסף בתל אביב בדרך להיסגר, ורווחי החנויות החלופיות "עלולים להיות נמוכים מהותית". חילוקי דעות בין הנהלת עדיקה והנהלת גולף על עמידה ביעדים של האתר עלולים, על פי הערכות, להוביל לעזיבתם של מייסדי עדיקה, שעמם נמנה מנכ"ל עדיקה וגולף און ליין דדי שוורצברג, לפני אפריל 2018, תאריך הפרישה שסוכם עליו בעת הרכישה. אלמלא חילוקי הדעות היו מנהלי עדיקה ממשיכים בפיתוח מכירות האון ליין של הקבוצה. חמשת המנהלים, שייסדו ותחזקו את פעילות המותג, אמורים בקרוב לקבל מגולף תשלום שלישי ואחרון של 6.7 מיליון שקל. אפריל 2018 צפוי שינוי משמעותי נוסף בקבוצה: החנות הגדולה ביותר בהדר יוסף בתל אביב, שקיימת זה עשרות שנים, ומאגדת את כל מותגי הקבוצה, צפויה להיסגר, וגולף כבר מנהלת מו"מ לפתיחת חנויות חלופיות, אך ללא ודאות שהן ישיגו את אותן תוצאות.גם אם יושלם המו"מ והחנויות האמורות תיפתחנה, מחזור המכירות והרווח שינבעו מהחנויות האמורות עלולים להיות נמוכים ואף מהותית מאלו שנבעו מהחנות בהדר יוסף", דיווחה הקבוצה. החנות בהדר יוסף צפויה להתפנות לטובת בניית שכונת מגורים. ב־2016 עמדו מכירות החנות על 36 מיליון שקל. באפריל 2015 רכשה גולף את עדיקה תמורת 40 מיליון שקל. עם הרכישה ניתנו למייסדים 26.7 מיליון שקל, ומנכ"ל גולף דאז אלי מיזרוח מסר אז ל"כלכליסט" כי "אם עדיקה תמשיך להתפתח ותקים עוד אתרים לקבוצת גולף ומנהליה יעמדו בשאר היעדים, הם יקבלו סכום נוסף של 13.3 מיליון שקל (בשני תשלומים של 6.7 מיליון שקל – א"י) ועד 25% מהמניות של גולף און ליין בתקופה של עד ארבע שנים מהשלמת העסקה". מיזרוח עזב את הקבוצה לפני כשנה, והנהלת גולף החדשה ומנהלי עדיקה לא רואים עין בעין. מהדיווח של קבוצת גולף בדו"חות הרבעון הראשון של 2017 עולה כי בין הצדדים ניטשת מחלוקת על היקף העמידה ביעדים שהיו אמורים לזכות את המייסדים ב־25% ממניות גולף און ליין. ל"כלכליסט" נודע כי מדובר ביעדים כספיים וביצועיים של חברת עדיקה. בין היתר היתה עדיקה אונליין, שהפכה לפלטפורמה של כל פעילות האונליין של קבוצת גולף, אמורה להקים שבעה אתרי סחר לכל מותגי קבוצת גולף, אך בפועל הוקמו רק שלושה אתרים חדשים לגולף קידס אנד בייבי, לגולף אנד קו ולטופשופ.בענף האופנה גורסים שאין מדובר באי־עמידה ביעדים, שכן מאז לכתו של מיזרוח השתנתה התוכנית האסטרטגית, והנהלת גולף החדשה, בראשות המנכ"ל רביב ברוקמאייר והיו"ר אפי רוזנהויז, נקטה שינויים מערכתיים, ובהם הפסקת פעילות המותגים בלו בירד ומקס מורטי, פעולה שייתרה את הקמת האתרים שלהם. ההנהלה הקדימה את השקת אתר טופשופ להקמת אתר המכירות של גולף אנד קו, שנפתח באיחור ביחס לתוכנית המקורית. עדיקה גם היתה אמורה לפתח אתר מכירות למותג אינטימה, אך בגולף החליטו לוותר עליו בשלב זה.
מחפשים זיכיון לאחת מהרשתות הגדולות בארץ? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.