אייס רוכשת את נרות בשנקין

אייס רוכשת את נרות בשנקין

אייס רוכשת את נרות בשנקין תמורת כ-6.3 מיליון שקל. באייס מעוניינים בהרחבת פעילות הרשת, בין היתר, באמצעות רכישות. לרשת 8 סניפים


רשת אייס אוטו דיפו חתמה על הסכם לרכישת רשת נרות בשנקין מידי רשת ניו-פארם, תמורת כ-6.3 מיליון שקל.העסקה כוללת תשלום בגין החלפת יתרת הלוואות הבעלים בסך 3.5 מיליון שקל.


לפני ימים אחדים השלימה רשת המשביר החדש לצרכן, שבשליטת רמי שביט, את עסקת רכישת השליטה ברשת ניו-פארם מחברת ישאל, לפי שווי של 167 מיליון שקל. כעת מתברר כי שביט החליט לוותר על רשת נרות בשנקין ולהשתמש בתגמולי המכירה להשקעה חזרה ברשת ניו-פארם.
רשת נרות בשנקין סיימה את הרבעון השלישי 2007 עם מחזור מכירות של 2.4 מיליון שקל והפסד של כ-200 אלף שקל. לרשת 8 סניפים ומוצריה נמכרים גם במסגרת רשת ניו-פארם מאז הוקמה, עברה רשת נרות בשנקין פעמיים ידיים. בפעם הראשונה היא נמכרה למשפחת פישמן ולפני כשנה היא נמכרה בפעם השנייה, לניו-פארם תמורת 4 מיליון שקל.



למעשה, מאז נמכרה הרשת לניו-פארם, היא לא ממש התרוממה וזאת נוכח התחרות המתגברת והולכת בשוק, הן מכיוון רשת ללין שפוקס נכנסה אליה כשותפה, והן מכיוון סבון של פעם. לפני חודשים אחדים נאלצה הרשת אף לסגור את הסניף הרווחי ביותר שלה בקניון רמת אביב. ככל הידוע סירבה הנהלת הקניון להאריך לה את חוזה השכירות.



באייס מעוניינים בהרחבת פעילות הרשת, בין היתר, באמצעות רכישות וסבורים שפעילות נרות בשנקין עשויה להיות מאוד סינרגטית אליה. הרעיון הוא להשתמש בפלטפורמת המבקרים ברשת אייס על-מנת למכור את מוצרי נרות בשנקין.



רשת אייס אוטו דיפו נמצאת בשליטת גאון קמעונאות (41.77%) ושלמה זבידה (41.77%). הרשת השלימה בנובמבר 2007, הנפקה בבורסה במסגרתה גייסה 196 מיליון שקל והיא נסחרת היום לפי שווי של 193.4 מיליון שקל. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב- 507 מיליון שקל, גידול של 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה הסתכם מחזור המכירות ב-430 מיליון שקל.


 


הרווח התפעולי של הרשת עמד בתקופה זו על 27.7 מיליון שקל והיווה 5.4% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של 16 מיליון שקל בתקופה המקבילה שהיוו 3.7% מהמכירות. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, עמד שיעור הרווח הנקי של החברה על 3.1% והסתכם ב-16 מיליון שקל, לעומת 3.7% בתקופה המקבילה ב-2006 שהסתכמו ב-15.9 מיליון שקל.