איי.די.דיזיין בוחנת קונספט של חנויות בתוך הערים

איי.די.דיזיין בוחנת קונספט של חנויות בתוך הערים

איי.די.דיזיין רוצה להתפרס בתוך הערים: בוחנת קונספט של חנויות בשטח מצוצמם.
במחצית הראשונה של השנה רשמה EFD, המאגדת בתוכה את רשתות איי.די.דיזיין, ביתילי וריצ' אנד טיילור, גידול של 10% במחזור * הרווח התפעולי צמח ב-20%
גלובס‏15:07 18/7/07


 


EFD (א.פ עיצובים), פותחת לראשונה מתחם עיצוב הכולל את כל שלוש רשתות העיצוב של החברה: ביתילי, איי.די.דיזיין וריצ' אנד טיילור. המתחם ייפתח בחודש הבא בסטאר סנטר באשדוד, בהשקעה של 8 מיליון שקל. למעשה זוהי הפעם הראשונה שבה החברה מכנסת סניפים של כל רשתותיה, הפועלות כולן בתחום ריהוט הבית, במתחם אחד.



"מדובר בשינוי אסטרטגיה של החברה. אם עד היום פעלנו במקומות שונים, הרעיון הוא לפעול בסמיכות תוך כוונה ליצור משקל סגולי לתחום ולמשוך קהל שוחר עיצוב", מסביר אבי כהן, מנכ"ל החברה.



לדבריו, למרות שמדובר בשלוש רשתות העוסקות בריהוט בית, הן נבדלות מהותית בסגנון ובתמהיל המוצרים שהן מציעות. "איי.די. דיזיין מציעה עיצוב בינלאומי עדכני, מודרני ומינימליסטי. ביתילי מציעה ריהוט יותר ישראלי, חם וגושני ואילו ריצ' אנד טיילור פונה לקהל שמחפש סגנון ויקטוריאני מלכותי", אומר כהן.



במחצית הראשונה של השנה רשמה החברה גידול של 10% במחזור – מ-79 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006, ל-87 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה. הרווח התפעולי רשם צמיחה מרשימה ביותר, של 20%, מ-2.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006 ל-3 מיליון שקל במחצית הראשונה השנה. מחזור המכירות של החברה הסתכם אשתקד ב-191 מיליון שקל ואילו הרווח התפעולי עמד על 8 מיליון שקל.



במסגרת מתחם העיצוב באשדוד, חונכת החברה קונספט עירוני חדש לרשת איי.די.דיזיין. בעוד שעד היום פתחה הרשת חנויות אזוריות בלבד, בשטחים של כ-2,000 מ"ר, הרשת פותחת חנות "עירונית" בגודל של 800 מ"ר.


 


"במסגרת הסניף, נבחן הקונספט החדש במטרה ליישמו בערים נוספות בארץ. מדובר בקונספט שיאפשר פריסה של הרשת גם בתוך הערים באופן רווחי יותר, מבלי לגרום לקניבליזציה. הסניף כולל מוצרים מובילים של הרשת במגוון ממוקד", אומר כהן. לדבריו, יעד המכירות של החברה השנה הוא 220 מיליון שקל.



עד סוף השנה תחנוך החברה סניף חדש של רשת ביתילי במודיעין, בהשקעה של 2 מיליון שקל. בראשית 2008 תחנוך החברה סניפים של אי.די.דיזיין וביתילי בפתח-תקוה, בהשקעה 4 מיליון שקל.



"כארגון, החזון שלנו הוא לעצב ולרהט את כל הבתים במדינה. הפיתוח יהיה בגידול ופריסה, בפתיחת קונספטים חדשים של מותגים קיימים ובכניסה לסגמנטים חדשים על ידי רכישה או פיתוח. זה אומר שמבחינת האופק העסקי אנחנו רואים התפתחות לחדרים נוספים בבית שאנחנו לא מטפלים בהם היום כמו תחום מטבחים, חדרי אמבטיה, חדרי ילדים ונוער ותחום השינה שאנחנו לא נוגעים בהם בצורה מקצועית", אומר כהן.



לפי כהן, החברה קיבלה מספר הצעות לרכישה."אם נחליט להיכנס זה יהיה באמצעות הקמת מותג או רכישה של מותג קיים. אנחנו מקבלים כל הזמן הצעות לרכישת מותגים בתחום השינה והמטבחים.


 


זה יקרה כאשר תהיה פעילות נכונה שסינרגטית לפעילות שלנו. אני יכול להיות יבואן או לקבל זכיינות של חברה מחו"ל. אני גם יכול להשתמש באחד המותגים ולשווקו תחת המותג שלנו, כמו למשל Kitchen By ID Design. רשת ביתילי יכולה להיכנס לתחום חדרי הילדים עם חנות בתוך חנות או חנויות מיוחדות לחדרי ילדים".