אירית מנהלת מו"מ להכנסת שותף

אירית מנהלת מו"מ להכנסת שותף

רשת האופנה אירית מחפשת קונה שיוציא את השותף ההונג-קונגי שלה מהחברה. גורמים מקורבים מסרו, כי שווי הרשת לצורך המו"מ מוערך ב-7 מיליון דולר וכי מתנהל כרגע מו"מ עם מספר גופים, חלקם רשתות אופנה כמו זכיינית לי קופר, וחלקם משקיעים פיננסיים. המחזור המוערך של רשת אירית עומד על כ-50 מיליון שקל.



רשת אירית הוקמה לפני כשש שנים, ולפני כשלוש שנים נכנס צביקה אסור כשותף. לפני כשנה וחצי הוכנס לרשת שותף הונג-קונגי,New image investment, כאשר כל אחד מהשותפים מחזיק בשליש מהמניות. אך בינתיים, בין השותפים התגלעו חילוקי דעות והשותפים הישראליים מחפשים עתה קונה שיוציא את השותף ההונג-קונגי מהרשת.



כרגע, נראה שאירית תימכר לגורם גדול יחסית שיוכל להחזיק ביותר משליש מהמניות ולהציע מחיר שיתאים לשותף ההונג-קונגי, כדי שיאות לצאת מהרשת.



כיום מונה רשת אירית 16 סניפים ברחבי הארץ, והיא משווקת את מוצריה גם בנקודות מכירה נוספות. מרשת אירית סירבו להתייחס לידיעה. גם בקבוצת קונספט שיווק (לי קופר) סירבו להתייחס לדברים.



לפני כארבעה חודשים רשת האופנה פוקס ניהלה בדיקת נאותות לרשת האופנה אירית, לקראת רכישה של 51% מהחברה לפי שווי של 6 מיליון דולר, אך הדברים לא הבשילו לידי עסקה. הראל ויזל, מבעלי פוקס, הבהיר כי מבחינתו האפשרות לרכוש את רשת אירית כבר אינה אקטואלית.


 


כוונתה של רשת פוקס בזמנו היתה להביא את רשת אירית לפריסה מהירה בשוק הישראלי, ולאחר מכן לצאת לחו"ל תחת המותג אירית, בדומה למודל העסקי שבו נקטה עם המותג פוקס.



חברת New image investment שבבעלותה מפעלי טקסטיל בהונג-קונג, עוסקת בייצור מותגי אופנה בינלאומיים, והיא משווקת תוצרתה בדרום אמריקה, בניו זינלד ובאוסטרליה. על-פי ההסכם, ייוצרו חלקים מקו האופנה של אירית במפעלי החברה בהונג-קונג.



רשת אירית התפתחה במהירות בשנתיים האחרונות, בעיקר הודות להגדלת פריסה והשקעה בפרסום בהיקף של 5.5 מיליון שקל. פריזנטורית הפרסום של הרשת היא הדוגמנית בר רפאלי. בעבר הובילה את קמפיין החברה מורן אייזנשטיין.



אירית סימון, המעצבת הראשית ומייסדת הרשת, אמרה בעבר כי "המשמעות הראשונה של השותפות עם New image investment היא הגדלת נזילות ומימון לפיתוח הרשת בארץ ובחו"ל. האפשרויות לפיתוח עסקי יעמידו את רשת אירית והמותג בראש רשימת רשתות האופנה בישראל, היות שהחברה בהונג-קונג היא גם יצרנית-ספקית גדולה של אירית".