אלקטרה תרכוש את רשת מחסני חשמל

אלקטרה תרכוש את רשת מחסני חשמל

חברת אלקטרה מוצרי צריכה מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת רשת מוצרי החשמל מחסני חשמל, הכוללת כ-20 סניפים וממוצבת כרשת הזולה בישראל.


אלקטרה, שמפעילה את רשתות החשמל "שקם אלקטריק" ו"סנסור" – הכוללות ביחד 54 סניפים – שולטת בשוק מוצרי החשמל. רכישת מחסני חשמל, שנמצאת בבעלותם של יורם בדש ושמוליק מנג'לסקי, תתבצע באמצעות החברה הבת של אלקטרה, אמ"צ שיווק מוצרי צריכה, תמורת 215-200 מיליון שקל – בכפוף לשווי המלאי. עמידה ביעדים מסוימים של מחסני חשמל עשויה להקפיץ את המחיר ב-30 מיליון שקל נוספים.


בתוך כך, נחשפו מספרי מחסני חשמל, ולפיהם החברה רשמה רווח תפעולי של 29 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2006. לפי רווח תפעולי של כ-40-35 מיליון שקל, מחיר הרכישה משקף מכפיל רווח תפעולי של 6.


עוד עולה מהדיווח, כי מחסני חשמל מכרה ב-2005 ב-547 מיליון שקל, בעוד קצב המכירות ב-2006 הוא  יותר מ-650 מיליון שקל, (לפי 513 מיליון שקל בתשעה חודשים).


בדו"חות החברה מוערך נתח השוק של אלקטרה ב-15% מכלל שוק החשמל, בעוד שבסך הכל תופסות הרשתות 41% מהשוק. רכישת מחסני חשמל תעניק לאלקטרה נתח של יותר מ-22% מכלל שוק החשמל ותפתח פער משמעותי בינה לבין מתחרותיה.


חברת אלקטרה צריכה, שפעילותה בתחום מוצרי החשמל מהווה כ-20% ממכירותיה, רשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הפסד נקי של 85 מיליון שקל, לעומת רווח של 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2005. מכירות החברה בתקופה זו הסתכמו ב-2.48 מילארד שקל, לעומת 2.44 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.


באחרונה דיווחה החברה על שינויים בקבוצה: רפי פרידמן מונה למנכ"ל אלקטרה צריכה, ו-ויקי ודמני, שהיה מנכ"ל אייס במשך כשש שנים, מונה למנכ"ל החברה הבת – אמ"צ שיווק מוצרי צריכה. תחת פיקוחו יפעלו שלוש הרשתות: שקם אלקטריק, סנסור ומחסני חשמל.


בנוסף לפעילותה הקמעונית, משמשת אלקטרה יבואנית ומשווקת של מוצרי פיליפס, סאוטר, מילה ואלקטרה. שוק החשמל בישראל מאופיין בקשר בין היבואנים לרשתות הקמעוניות, ואלקטרה אינה החברה היחידה שנהנית ממרחב קמעוני בו היא יכולה לקדם את המותגים שהיא מייבאת.


ההשפעה של הרכישה הצפויה של אלקטרה על הצרכנים, תלויה במידה שבה תבחר החברה לקדם את המותגים שהיא מייבאת במסגרת הרשת.


שוק החשמל בישראל מוערך ב-5.5-4.8 מיליארד שקל בשנה (לפי דו"ח של אלקטרה צריכה ל-2005) ובשנים האחרונות הוא עובר תהליך קונסולידציה, שבמסגרתו מצטמצם מספרן של הרשתות והחנויות הפרטיות. מחברת אלקטרה נמסר בתגובה כי אם יהיה לחברה על מה לדווח, היא תעשה זאת בבורסה בתל אביב.