אפקט הראלי בסחורות: סטארבקס מעלה את מחירי הקפה |
||
גלובס | ||
עליית מחירי הסחורות משפיעה גם על ענקית הקפה האמריקנית, סטארבקס. החברה מודיעה על העלאת מחירי אריזות הקפה ב-12%, במטרה להתמודד עם עליית מחירי הפולים. סטארבקס לא העלתה את מחירי הקפה מאז 2008. צוין כי החנוונים והסוחרים יקבלו החלטה אם לגלגל את העלאת המחיר ללקוחות. החברה מציינת בהודעתה כי בהתאם למגמת עליית מחירי הסחורות בעולם, גם מחירי הפולים עלו. על-פי הערכות בשוק הקפה, עליית המחירים נובעת בעיקר מספקולציות בשוק הרבה יותר מאשר גורמי הביקוש או ההיצע. נציין כי מחירי הפולים הגיעו לרמת שיא, וסטארבקס, כמו חברות קפה רבות, החליטה בשל כך להעלות את המחיר. סטארבקס הודיעה כי לא יכלה לשאת יותר בהעלאת המחיר והחליטה לנקוט בפעולה. מניית סטארבקס איבדה 7 סנט במסחר ביום שישי ונסחרת כעת במחיר של 35.02 דולר. |
אפקט הראלי בסחורות: סטארבקס מעלה את מחירי הקפה
20 במרץ 2011
X