ארומה ישראל מתכננת התרחבות בחו"ל

ארומה ישראל מתכננת התרחבות בחו"ל

רשת ארומה ישראל, המונה כיום 80 סניפים בישראל, מתכננת התרחבות בחו"ל. בכוונת הרשת לפתוח סניפים ראשונים בקפריסין, בקייב ובקזחסטן, על פי מודל זכיינות מקומית ולמקם אותם בצורה מבוקרת במדינות נוספות.



ארומה ישראל תיפתח השנה סניף ראשון באירופה בקניון בקונסטנטה, עיר נמל ברומניה ולאחריו תיבחן פתיחה של שני סניפים נוספים ברומניה, בזכיינות מקומית.



ב-2006 פתחה ארומה ישראל סניף בניו-יורק עם זכיין מקומי וסניף נוסף בטורונטו, שם היא כבר מפעילה סניף אחד. על ניהול האופרציה ופיתוח הרשת בחו"ל אחראי אבי שחר, סמנכ"ל ושותף בחברה.



פתיחת סניף בחו"ל מחייבת היערכות ספציפית לכל מדינה. על החברה להתאים את התפריט למדינה, לגייס ספקים מתאימים ולדאוג למערך אספקה של מוצרי הרשת שמגיעים מישראל, למשל קפה קלוי ובצק לאפייה.



בנוסף, חלק גדול מציוד ההקמה של הסניף מגיעים מישראל, כמו ברים מנירוסטה שהחברה מעבירה לסניף ברומניה. לדברי נעם ברמן, סמנכ"ל שיווק ארומה ישראל "ארומה ישראל תמשיך להוביל את הקו שמשלב קפה גורמה עם מזון טרי ובריא, המתאים למגוון הרחב של האוכלוסייה".


ארומה ישראל מתכננת להתרחב גם בצפון ובדרום בישראל ולפתוח 20 סניפים נוספים ב-2008. כיום מפעילה ארומה סניפים באזור הצפון – בעפולה, כרמיאל וקריית שמונה ובאזור הדרום היא מעוניינת לפתוח סניפים נוספים בבאר שבע ובאילת, בנוסף לאלה שקיימים.



הסגנון של הסניפים בפריפריות יהיה שונה מהסניפים במרכז, והם יעוצבו כבתי קפה שכונתיים ואינטימיים למטרת קיום פגישות אישיות ופגישות עסקיות. במרכז תיפתח ארומה סניפים נוספים בבת ים.



גם ארומה תל אביב, בבעלותו של סער שפע, נמצאת בתהליך של יציאה לחו"ל. החברה מתכוונת לפתוח סניפים בגרמניה, כשהסניף הראשון עתיד להיפתח בברלין.