בורגראנץ' מצטרפת לטרנד הבריאות

בורגראנץ' מצטרפת לטרנד הבריאות

החלפת הבעלות ברשת בורגראנץ' מסמנת מדיניות חדשה ביחס לתפריט הרשת. אחרי שתחת הבעלות הקודמת של פז התעקשה בורגראנץ' להישאר מחוץ לטרנד הבריאות משום שלא זיהתה שם יתרון יחסי, הרי שהבעלים החדשים, יוסי חושינסקי, אינו נשאר אדיש למגמת הבריאות השוטפת את ענף המזון, ושסוחפת אליה מעגלים הולכים וגדלים של צרכנים.


עדות לכך ניתן לראות בקו המוצרים החדש שפיתחה הרשת: סדרת סלטים שפותחו על-ידי השף ישראל אהרוני, וימותגו תחת "ראנץ' שף". הסלטים שונים באופן מובהק מסלטים המוצעים על-ידי מקדונלד'ס, שהיתה הראשונה להיכנס לתחום, ואף השקיעה רבות בפיתוח הקטגוריה וחינוך השוק, בעיקר במרכיביהם ובטעמם המתוחכם.


סביר להניח כי הגישה החדשה הננקטת בבורגראנץ' תתרום מבחינת היכולת לפנות לקהלים חדשים המודעים לבריאות, ונוהים אחר טעמים מרגשים יותר בקטגוריית הסלטים, שהיום מטופלת באופן שטחי.


עם הסלטים שפיתח אהרוני, הכוללים גם רטבים מושקעים, נמנים סלט אסיאתי, סלט ים תיכוני וסלט טונה. לדברי השף אהרוני, "אני אוהב אתגרים מקצועיים, בהם אני נדרש לעשות דברים שאינם מרחב העשייה הטבעי שלי, ובהם אני נדרש להבין, לפצח ולייצר משהו חדש ואחר, תוך שאני מגייס את הידע במקצועי שלי בבישול.


"המשימה העיקרית הייתה לצמצם את הפער בין ה'שף' למהנדס המזון, שאומר להעביר את הסלטים לצורת עבודה תעשייתית. ההבנה ושיתוף הפעולה בין השף למהנדס המזון היא חשובה ביותר, ובמקרה בורגראנץ' שיתוף הפעולה היה אכן כזה".


על-פי הערכות, בורגראנץ' סיימה את 2005 עם מחזור של כ-145 מיליון שקל, והרווח התפעולי מוערך ב-4 מיליון שקל. לבורגראנץ כיום 70 סניפים, מתוכם 12 סניפים בזכיינות. הערכות הן כי יוסי חושינסקי ינסה לשנות את המהות העסקית של בורגראנץ' לכיוון של מסעדות המבורגר, בסגנון של מסעדות קז'ואל.