אורנה יפת, כלכליסט

פדיונות קמעונאיות האופנה בקניונים הסתיימו בירידה חדה בינואר. על פי נתוני ריס, שבדקו 3,000 חנויות זהות, ינואר הסתיים עם ירידה של 7.2% בפדיונות הקניונים האזוריים, והפאוור סנטרים רשמו ירידה של 5% בפדיונות. בממוצע ארצי התאפיין ינואר בירידה של 6.7% בפדיונות לעומת ינואר אשתקד.

המשך הירידה בפדיונות בינואר מוסברת במזג האוויר: "בדצמבר רשתות האופנה מכרו את הפריטים במחיר מלא אבל מזג האוויר היה חם ואף אחד לא קנה פריטי חורף. בינואר, שכבר החל הקור, המחירים בחנויות ירדו ל־50%, אבל אז היה גשום וסוער ואנשים לא יצאו מהבית", מסביר עופר שחטר, מנכ"ל חברת פרו־מול לייעוץ וניהול קניונים.

בכנס הקמעונאות שהתקיים אתמול במרכז הכנסים אווניו, התייחס מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, לנושא ואמר כי "אני מקווה ששרי האוצר והכלכלה יפעלו באמת להורדת יוקר המחייה. אלה שקונים מחו"ל הם אלה שיש להם כרטיסי אשראי וקונים בלי מע"מ. ורוב אלה שאין להם כרטיס אשראי — קונים פה ומשלמים יותר". רוטר חזר ואמר כי הקבוצה, שכוללת כיום גם את מותגי קבוצת הודיס, לא תהסס לצאת מחנויות הפסדיות. "אנחנו נצא מכל חנות שלא נרוויח בה. בתקופת הגאות היינו מוכנים לשלם כדי לשפר מיקום. עכשיו כוח האדם יקר יותר, יש פחות מכירות, ולכן יש מהפיכה במחשבה ואנחנו מנסים להוריד מחירי שכר הדירה. לא נחזיק חנויות שלא יורידו לנו את שכר הדירה שלהן".

קמעונאי אופנה גדול נוסף אמר: "מבלאק פריידי נהיה בלאק דצמבר, ינואר ופברואר. בינואר המכירות ירדו ב־7%, אבל מדובר בירידה על מחירים שהיו ב־70% הנחה. כלומר, הירידה בינואר עוד יותר קשה מהנפילה של 18% על המחיר המלא בדצמבר. זה גרם לחברות קטנות להיכנס לבעיה תזרימית. מה גם שאם אתה לא מוכר — יש לך עודף סחורה, שאתה משלם עליה יותר מס". לדבריו "דצמבר הוא חודש של מכירות גבוהות בגלל המחירים הגבוהים יחסית של מעילים וסווצ'רים. כשהרווח בדצמבר נחתך זו מכה קשה בתזרים. השאלה היא איך מתאוששים מזה. מה גם שעד היום לא חשבנו שהאינטרנט באמת משפיע ופתאום אנחנו רואים עליה של עשרות אחוזים במכירות האינטרנטיות שלנו".

 

מחפשים זיכיון של אחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.