בנו של גאידמק בעל השליטה בדומינו'ס פיצה באירופה

בנו של גאידמק בעל השליטה בדומינו'ס פיצה באירופה

אלכסנדר גאידמק ירכוש את השליטה בגלובל ברנדס, זכיינית דומינו'ס פיצה בשוויץ, לוקסמבורג וליכטנשטיין, הנסחרת בבורסה המשנית של לונדון. מהודעה שפרסמה החברה עולה כי גאידמק הבן ירכוש 51.96% מהון החברה מידי בעלי השליטה בה, בראשם משפחת מולדבסקי ודוב לחוביץ', מנכ"ל החברה.



בדומה לאביו, שמקפיד לשלם פרמיות די מכובדות עבור שליטה בחברות ציבוריות, גם אלכסנדר גאידמק ירכוש את גרעין השליטה בחברה לפי מחיר הגבוה באופן משמעותי ממחיר השוק. לפי הסכם הרכישה שנחתם בין שני הצדדים, גרעין השליטה יימכר לפי מחיר של 113.2 פני, פרמיה של כמעט 140% על מחיר הסגירה האחרון של המניה.



הרכישה מסתכמת ב-5.6 מיליון דולר והיא משקפת לחברה שווי של 11 מיליון דולר. גאידמק הבן יבצע את העסקה באמצעות חברה פרטית הנמצאת בבעלותו והרשומה בלוקסמבורג.



בעלי המניות המוכרים הם החברה ההולנדית Dolce Holland, המחזיקה ב-14.39%; בועז מולדבסקי (13.72%); יוסי מולדבסקי, יו"ר החברה (13.72%); איתי מולדבסקי (6.03%); דוב לחוביץ' (3.73%) וחברת ההשקעות Beitar Investments, המחזיקה ב-0.37%. ציבור המשקיעים מחזיק ב-36.7% מהון החברה.



גלובל ברנדס, שהונפקה לראשונה בספטמבר 2005, היא אחת ההנפקות הישראליות הגרועות שבוצעו עד כה בבורסה המשנית של לונדון. תוצאות כספיות מאכזבות שפרסמה החברה מרגע הנפקתה דרדרו את המניה במורד ההר ונכון להיום (טרם העליות עם פרסום ההודעה) מחירה נמוך ב-75% מהמחיר לפיו הונפקה.



את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של 5.4 מיליון פרנק שוויצרי והפסד נקי של 553 אלף פרנק שוויצרי. אשתקד הסתכמו הכנסות החברה ב-10.5 מיליון פרנק ואילו ההפסד נערם לרמה של 1.3 מיליון פרנק. גלובל ברנדס מפעילה כיום עשרה סניפים ברחבי שוויץ.