בנטון חוזרת לישראל

בנטון חוזרת לישראל

בנטון חוזרת למרכז. אחרי ארבע שנים של תקופת מבחן בגרנד קניון בחיפה, רוצה מריאן שוקחה, זכיינית מותג האופנה האיטלקי בישראל, להרחיב את הרשת. שוקחה פנתה לכמה קניונים במרכז, בהם קניון גבעתיים, לחברת ריט קניונים ומרכז שוסטר במטרה לפתוח בהם חנויות של בנטון.


שוקחה מפעילה זה שלוש שנים חנות בתוך חנות במרכז גולף & קו (כיתן סנטר) בהדר יוסף, שבה היא מוכרת תיקים ואביזרי אופנה של בנטון וסיסלי והיא משווקת אותם גם לחנויות שונות, ובהן המשביר החדש לצרכן. החנות בגרנד קניון מתפרסת על 200 מ"ר, ולדברי גורמים בשוק, הפדיונות שלה השתפרו באחרונה.


"אנחנו מחפשים כרגע עוד חנות אחת או שתיים במרכז", אמרה שוקחה. "האיטלקים רוצים שנתרחב בישראל, אך הם יצטרכו להוריד את המחירים כדי שנוכל לעשות זאת. קשה מאוד להתחרות בשוק הישראלי שהוא מוטה מחיר, ורוב הסחורה נתפרת בסין. בנטון פיתחו והרחיבו את הקולקציה בהתאם לטרנדים העולמיים, ואנחנו מאמינים שיש להם פוטנציאל גדול כאן. אם יהיה אפשר לקנות באיטליה סחורה במחיר נמוך יותר, נגיע גם לעשר חנויות", אמרה שוקחה.


בנטון נעלמה מהנוף הישראלי לפני שמונה שנים, לאחר שפעלה בישראל כעשור. ב-85' קיבלה את הזיכיון משפחת בן-דב והרשת מנתה בשיאה 15 חנויות. מאמצע שנות ה-90 החל מחזור הרשת לרדת, וחמש חנויות נסגרו.


ב-97' איבדה משפחת בן-דב את הזיכיון לטובת כיתן, שכבר מ-95' תפעלה שתי נקודות מכירה של בנטון בפורמט חנות בתוך חנות, בחנויותיה בהדר יוסף ובקניון מלחה בירושלים, ולבסוף קיבלה את הזיכיון כולו. בתחילת 98' הכריז עזרי גונן, אז מנכ"ל גולף כיתן, על תנופת פיתוח והשקעה של שני מיליון דולר בפתיחת עשר חנויות חדשות בתוך שנתיים. בסוף 98' הוא כבר הודיע על יציאת כיתן מהעסקה עם בנטון וסגירת כל הסניפים.