גולף במו"מ לפתיחת סניף בחו"ל

גולף במו"מ לפתיחת סניף בחו"ל

הנפקת חברת גולף – מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר – מסתמנת כבר עכשיו, כחודש וחצי לפני סיום השנה, כאחת ההנפקות הראשוניות (IPO) המוצלחות של 2006, עם תשואה של כ-60% מאז חודש מארס. שווי השוק של החברה, אשר בשליטת כלל תעשיות, עומד כיום על כ-545 מיליון שקל – מול כ-340 מיליון שקל בעת ההנפקה. 

האנליסט אורי כהן קובע לה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 20 שקל – גבוה בכ-15% ממחירה של רשת האופנה בעלת 154 החנויות, המעסיקה 1,300 עובדים.


כהן מתייחס למספר נקודות בפעילות החברה – הראשונה שבהן היא ההצלחה שהשיגה החברה, לדעתו, ביישום התוכנית האסטרטגית עליה הודיעה ב-2004 ובמסגרתה השקיעה כ-25 מיליון שקל בחיזוק המותג ובהצערתו, סגרה חנויות ספרינט וביצעה הסבה בחלק מהחנויות הרשת.


נקודה נוספת אליה הוא מפנה את תשומת הלב, היא השיפור המשמעותי ברווחיות גולף – שהורידה מחירי מוצרים בשנתיים האחרונות, אך מוכרת הרבה יותר מבעבר. עובדה זו מסייעת לה בהשגת רכש במחירים נמוכים, בעקבות יתרון לגודל, ומאפשרת לה להגיע ישירות לצרכנים.


כהן מציין בחיוב גם את העובדה שגולף צומחת לרוחב, כלומר מרחיבה את סל המותגים אותם היא מנהלת ומשיגה יתרון ביכולת המוכחת לנהל Retail. כמו כן, ניסיונה הרב בראיית שוק הקמעונאות הם לטעמו, הבסיס להתפתחות החברה.


עוד מציין האנליסט, כי בעוד פוקס וקסטרו מתרחבות בחו"ל, למרות מהמורות בהן הן נתקלות באמצעות הסכמי זכיינות, הרי שגולף מאמינה בקונספט אופנת הבית דוגמת חנות הדגל שלה בהדר יוסף, המניבה לה הכנסות של 45 מיליון שקל. יישום מוצלח של הקונספט במדינות נוספות, עשוי להניב לה הכנסה משמעותית נוספת, מעריך כהן. גולף נמצאת במו"מ עם מספר זכיינים פוטנציאליים, אך מדובר בשלבים ראשוניים בלבד.


את 2006, סבורים בבית ההשקעות, תסיים גולף עם הכנסות של 596.5 מיליון שקל ורווח נקי של 52.7 מיליון שקל. גם ב-2007, הם מאמינים, תמשיך החברה לצמוח בשתי השורות – העליונה והתחתונה.


ביום ראשון הקרוב צפויה גולף לפרסם תוצאות כספיות ואורי כהן חוזה לה מכירות של 150 מיליון שקל, מול 134 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ורווח נקי של 12.6 מיליון שקל, מול רווח נקי של 5.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005.