ג'וסלנד מתרחבת ונכנסת לתחומים חדשים

ג'וסלנד מתרחבת ונכנסת לתחומים חדשים

רשת ג'וסלנד מתרחבת לתחום הנון-פוד ונכנסת לראשונה לתחום הדיוטי פרי. בנוסף, הרשת מרחיבה את פעילותה לארה"ב, בודפשט וברלין, וכן מכניסה ארוחות חמות על בסיס אורגני לסניפים.



הרשת, שלה 24 סניפים, סיימה את 2006 עם מחזור מכירות של 36 מיליון שקל, גידול של 15% בהשוואה ל-2005. בחודשים ינואר-פברואר 2007, רשמה הרשת גידול של 20% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. לדברי אמיר יצקן, בעלי הרשת, פתיחת הסניפים בנמל התעופה אילת ובנמל התעופה עובדה תרמו משמעותית לגידול.



אם יתממשו כל תוכניות הרשת, הרי שפדיון הרשת צפוי לעלות השנה בעשרות אחוזים. היעד עליו מצהיר יצקן נמוך הרבה יותר ועומד על 42 מיליון שקל בלבד. "עדיף לצפות למועט ולהיות מופתע לטובה", מסביר יצקן.



רשת ג'וסלנד זכתה לאחרונה במכרז רשות שדות התעופה להקמת חנות מזכרות דיוטי פרי לתיירים ובר בריאות במסוף הגבול בטאבה ובעובדה. מדובר בשינוי משמעותי בפעילות הרשת, שהתרכזה עד היום בהפעלת ברי בריאות לממכר משקאות טבעיים, יוגורטים וחטיפי בריאות.


 


"נוצרה הזדמנות בתנאי המכרז להיכנס במערך המוצרים הזה ואנחנו רוצים לקחת אותו בארבע ידיים. נכון שעד היום התמקדנו בממכר מזון ומשקאות אבל מעניין אותנו להתפתח למוצרים נוספים", אומר יצקן. לדבריו, תמהיל המוצרים בחנויות הדיוטי פרי יהיה דומה לתמהיל בג'יימס ריצ'רדסון אך מצומצם יותר, נוכח שטח החנויות העומד על 30-45 מ"ר.



במהלך השנה תפתח הרשת 12 סניפים חדשים בהשקעה של 80-100 אלף דולר לסניף. מקור ההשקעה הוא בהון עצמי של בעל הרשת. בין היתר, יפתחו סניפים במודיעין, בבית חולים אסף הרופא, בבית חולים מאיר בכפר סבא ובטופז סנטר בדימונה.



בנוסף, בתוך חודשיים תרחיב הרשת את תחום פעילות הסניפים ותכניס תפריט מלא לארוחות חמות על בסיס אורגני. לדברי יצקן, הרשת ערכה פיילוט בן שלושה חודשים בסניף הרשת ברחוב ויצמן בתל-אביב והיא נערכת כיום להכנסת התפריט האורגני לכל הסניפים. בתשעה מתוך 24 סניפי הרשת יש מקומות ישיבה ותתאפשר אכילה במקום וביתר הסניפים יימכרו ארוחות Take Away.


 


"בשנתיים האחרונות אנחנו פועלים בצורה מאוד רצינית ומשקיעים הרבה משאבים בשינוי התדמית מבית פרי לבר בריאות", אומר יצקן.



כמו כן, הרשת מתרחבת השנה לראשונה לחו"ל. בקיץ הקרוב תפתח הרשת סניף ראשון ב-Mall of America"" שבמינסוטה ארה"ב ועד סוף השנה יעמוד מספר הסניפים בארה"ב על עשרה לכל הפחות. הפעילות בארה"ב נעשית בשיתוף עם ארוקום, קבוצת משקיעים אמריקנית. היקף ההשקעה בפתיחת הסניף הראשון בארה"ב עומד על 250 אלף דולר והרשת צופה שהסניף יניב פדיון של 7.3 מיליון דולר בשנה.



בנוסף, תפתח הרשת לקראת סוף השנה שלושה סניפים בבודפשט ושלושה סניפים בברלין, בהשקעה של 120 אלף אירו לסניף. הרשת מצפה לפדיון שנתי של 840 אלף אירו לכל סניף. פתיחת הסניפים בבודפשט ובברלין נעשית אף היא בשיתוף עם משקיעים מקומיים. לדברי יצקן, ההסכם עם המשקיעים המקומיים יאפשר להם למכור זיכיונות לפתיחת סניפים באותן מדינות וזאת לאחר פתיחת מינימום 40 סניפים משותפים לרשת.