אורנה יפת, כלכליסט

דלתא מותגים מסכמת את הרבעון השלישי של השנה עם עלייה מתונה מאד של 3% במכירות, תוך שיפור הפעילות באונליין. בה בעת, החברה בניהולה של ענת בוגנר סבלה מירידה ברווחים ובפרמטרים התפעוליים. החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 29% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל – הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד של 10 מיליון שקל. מכירות דלתא מותגים ברבעון הסתכמו ב-217 מיליון שקל והרווח הגולמי הצטמצם ב-5% ל-122 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-56.2% לעומת 61.1% ברבעון מקביל – שיעור מכירות האונליין גדל ל-9.2% ועמד על 20 מיליון שקל, לעומת 8.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה. דלתא לא פירסמה את המכירות למ"ר בחנויות הזהות אך דיווחה על עליה של 1.5% בפדיון החנויות הזהות ברבעון השלישי והוא עמד על 136.7 מיליון שקל.

הרבעון השלישי של 2022 הושפע מעיתוי תקופת החגים, שהוביל למכירת פריטי קיץ בהנחות תקופה ממושכת, במקום מכירה של מוצרי סתיו במחירים גבוהים שמאפיינים את תחילת העונה. גם עלות המכר של החברה התייקרה ב-13 מיליון שקל ופגעה ברווח הגולמי. כמות המלאי גדלה ב-20% לאחר שקיבלה החלטה אסטרטגית להצטייד בכמויות מלאי גבוהות ביחס לשנה שעברה, כדי להתמודד עם שיבושים אפשריים בשרשרת האספקה. נכון לתום הרבעון, 30 בספטמבר 2022 לחברה מלאי בשווי 232 מיליון שקל לעומת 191 מיליון שקל בסוף הרבעון השלישי של 2021.

דלתא ממעטת לפתוח חנויות למותגים הוותיקים שלה דלתא ו-FIX, שכן אלה נהנים מפריסה רחבה בקניונים, אך ברבעון הנוכחי עלו הוצאות המכירה והשיווק של החברה ב-8% ל-91.5 מיליון שקל. זאת בשל פתיחת חנויות של מותג הספורט החדש שהשיקה החברה פנטה ריי. מתחילת השנה החברה נפתחו שלוש חנויות למותג החדש וכן אתר אונליין. עד סוף השנה הנוכחית תיפתח עוד חנות אחת למותג.

השקת חנויות פנטה ריי בנוסף לירידה ברווח הגולמי הובילו את דלתא לרשום ירידה של 25% ברווח התפעולי שהסתכם ב-29 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה צמחו גם הן ל-2.8 מיליון שקל לעומת מיליון שקל ברבעון מקביל, וזאת בשל עלית שער הדולר לעומת השקל.

מעוניינים בזיכיון לרשת מובילה התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן