הבעלים של רשת ג'אמפ: "עד סוף השנה ארכוש רשת נוספת"

הבעלים של רשת ג'אמפ: "עד סוף השנה ארכוש רשת נוספת"

רשת האופנה ג'אמפ תשקיע 13 מיליון שקל לצורך תהליך המיתוג, כאשר 6 מיליון שקל יופנו לפרסום ושיווק, 5 מיליון שקל יושקעו לצורכי שיפוץ החנויות ו־2 מיליון שקל יושקעו בפתיחת 8 חנויות חדשות עד סוף 2010.


"כשרכשתי את ג'אמפ נתנו לי סיכויים נמוכים שאצליח, אבל עובדה שהרשת כבר נמצאת כיום בגידול של כ־40% במכירות. עד סוף 2010 נגיע למחזור של 100 מיליון שקל", כך הכריז אתמול אבי מלכה, בעלי קבוצת רייטיל ישראל, במהלך מסיבת עיתונאים שערכה ג'אמפ בעקבות מיתוגה מחדש.


מלכה הסביר מה הוביל אותו לרכישת רשת בגדי הנשים: "חיפשנו עסק עם יכולת תפעולית, וג'אמפ היה היצרן הגדול ביותר בארץ בעל מועדון לקוחות שמנה בזמנו 140 אלף לקוחות עם 70 אלף לקוחות פעילות. המטרה המרכזית ברכישת ג'אמפ היתה לחזק את ריטייל ולהפוך לאחד הגורמים המשפיעים בעולם הקמעונאות".


מלכה ציין כי בכוונתו לרכוש רשת נוספת עד סוף 2010, וגילה כי הוא במשא ומתן מתקדם עם אחת הרשתות הקמעונאיות. בכוונת מלכה לרכוש רשת קמעונאית שתהווה סינרגיה לשאר המותגים שבחזקתו ותייצר יתרון יחסי לריטייל מבחינת גודל הפעילות בישראל והיקפה. "מטרת הרכישה הבאה היא להיכנס לקטגוריות משלימות כמו הלבשה תחתונה או כלי בית", סיפר מלכה.


מכוונים לקהל צעיר


בעבר נתפסה הרשת ככזאת המיועדת למידות גדולות ולנשים בגיל 40+. כיום, באמצעות המיתוג מחדש החליטו בג'אמפ לכוון לקהל צעיר יותר מבעבר ולייעד את הבגדים לבנות 25–35. כמו כן, בג'אמפ מתכוונים להתמקד באופנה יומיומית לעבודה ולמשרד, בתקווה לשנות את קהל היעד.


באוקטובר 2009 רכש אבי מלכה את רשת ג'אמפ מידי קבוצת המשביר לצרכן ב־60 מיליון שקל. בשיאה הוערכה הרשת בכ־120 מיליון שקל.


 50% מהייצור מתבצע בירדן וברצועת עזה. מלכה הסביר מדוע הוא לא מייצר בסין כמו רוב הרשתות: "הקרבה מאפשרת לנו להגביר את מהירות התגובה שלנו. לאחר הורדת עלויות המכס, לוחות הזמנים וההובלה, ההבדלים אינם משמעותיים. אנחנו אף מעוניינים להגדיל את הייצור ל־75% בירדן ובעזה".


למרות השינויים הרבים שעוברת הרשת, נראה כי מלכה אינו מתמודד חזיתית עם התחרות הגוברת מחו"ל, וכי המחירים אינם תחרותיים ביחס ל־H&M שנפתחה ביום חמישי האחרון. "אנחנו לא מוכרים בגדים חד־פעמיים והתחרות יכולה לבוא מכמה כיוונים. לרוב המותגים שלנו יש דנ"א ברור וחזק, ו־H&M נותן מענה אחר לצרכן. אני לא בטוח שהבגדים שלהם מחזיקים מעמד, ורבים מהם עשויים מפוליאסטר אשר אינו מותאם למזג האוויר הישראלי. אסטרטגיה של מחיר היא התפשרות", טוען מלכה ומוסיף: "בחודשים הקרובים נראה יותר ויותר חברות שיתאגדו בקבוצות גדולות כדי להשפיע על עלויות התפעול. גופים עם מחזור מכירות של 100–200 מיליון שקל יתקשו לשרוד במציאות של היום".


רשת ג'אמפ מונה 55 סניפים בפריסה ארצית. משרד הפרסום מקאן אריקסון יצר את הקמפיין החדש של הרשת, שיעלה בסוף מרץ.