הום סנטר: מכירות של מיליארד שקל ב-2007

הום סנטר: מכירות של מיליארד שקל ב-2007

רשת הום סנטר חתמה את תשעת החודשים הראשונים של 2007 עם מכירות של 792 מיליון שקל, ורווח בניכוי הוצאות מימון פחת והפחתות (EBITDA) של כ-67 מיליון שקל.



הרווחיות הגולמית של הום סנטר, רשת ה-DIY שבבעלות משפחת פישמן ובניהולו של אהרון מידן, היתה בתקופה זו 39.2% מהמכירות שלה, כשהרווח הגולמי מסתכם ב-310 מיליון שקל ושיעור הרווחיות התפעולית הגיע ל-6.3% – כלומר רווח תפעולי של כ-50 מיליון שקל. לשם השוואה, ב-2006 כולה הגיעו מכירות הרשת ל-950 מיליון שקל והרווח התפעולי ל-53 מיליון שקל.



מלבד 39 הסניפים בישראל, החברה פועלת גם בקפריסין, ברוסיה ובסרביה. הפעילות של הום סנטר בקפריסין היא הוותיקה ביותר, מ-99'. הום סנטר מפעילה שם ארבע חנויות, שהכנסותיהן הסתכמו בכ-128 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה – כך שחלקה של הום סנטר במכירות אלה, מתוקף אחזקה של 49% בחברה הקפריסאית, הוא 63 מיליון שקל. הפעילות בקפריסין כלולה בדו"חות הום סנטר, שכן היא משתייכת להום סנטר ישראל.



הפעילות ברוסיה ובסרביה היא נפרדת מהום סנטר ישראל. ברוסיה פתחה החברה עד כה סניף אחד, וב-2008 מתוכננת פתיחה של שלושה סניפים נוספים. גם בסרביה פועל סניף אחד, ושלושה סניפים חדשים צפויים להיפתח בעוד כחודשיים. הפעילות בסרביה רווחית, ואילו הפעילות ברוסיה עדיין לא מניבה רווח של ממש אלא רק הגיעה לאיזון.



לפני קצת יותר מחצי שנה נודע כי הרשת מנהלת משא ומתן לכניסה לפעילות בהודו, אך בינתיים לא חלה התפתחות בתת-היבשת. בנוסף נמצאת הום סנטר בשלב בדיקת הנאותות לכניסה לפעילות בבלארוס, דרך קניית 50% מרשת קיימת. החברה שוקלת גם להיכנס לאוקראינה. יו"ר החברה, אהרון מידן, מעריך כי עד 2010 תתקיים 50% מהפעילות של הום סנטר בחו"ל.



מנכ"ל הום סנטר, דוד ביקובסקי, סיפר על הקונצפט החדש ברשת – "My Home": "המוצרים כבר לא מונחים על המדפים, אלא מוצגים בצורת חדרים מעוצבים, המציעים פתרון מלא ומוצרים משלימים". ארבעה סניפים נוספים הוסבו בסוף 2007 לקונצפט החדש: באר שבע, צומת ביל"ו, כרמל ומודיעין.



עוד אמר ביקובסקי כי שינוי הקונצפט החל ב-2007 בשלושה סניפים – געש, עקרון ומפרץ חיפה – ושינה גם את פילוח הקהל המגיע לרשת. לדבריו, "אם בעבר ביקרו יותר גברים בסניפי הום סנטר וחיפשו כלי עבודה וצבע, כיום יותר נשים מגיעות כדי למצוא פתרונות עיצוביים".



ביקובסקי הוסיף כי "כל המחלקות שמכוונות לשיפוץ הבית התחזקו ב-2007. שוק ה-DIY גדל מדי שנה בישראל ב-3%-4%, לעומת שוק עיצוב הבית שגדל מדי שנה בכ-10%-12%".



מהלך נוסף שתרם להכנסות הרשת הוא רכישת פעילות של זכיין בתחום התאורה – הום לייט, שהפעיל את מחלקות התאורה בסניפים ופשט את הרגל. הום סנטר רכשה כבר ב-2006 את מלאי התאורה של הזכיין בכ-10 מיליון שקל, והחלה להפעיל בעצמה את מחלקות התאורה בסניפיה.