הום סנטר פותחת 12 סניפים ברוסיה

הום סנטר פותחת 12 סניפים ברוסיה

קבוצת פישמן, בעלת השליטה בהום סנטר, החליטה להגדיל את הנפקת אגרות החוב הפרטיות בהום סנטר להיקף של 250 מיליון שקל, במקום 175 מיליון שקל שעליהם הוחלט בתחילה.


 


לדברי יו"ר הקבוצה, אליעזר פישמן, החל מחודש דצמבר הקרוב, הום סנטר ישראל תהיה חברה-בת של הום סנטר העולמית, שנרשמה בהולנד ותפעל למעשה כחברת אחזקות. לדבריו, בתוך שנתיים וחצי עד שלוש, תונפק החברה העולמית בנאסד"ק או בבורסה של לונדון.



בסוף השבוע האחרון נחנך הסניף הראשון של הום סנטר בעיר ירוסלבל שברוסיה בתוך קניון שחנכה חברת מירלנד בעיר. הרשת נפרדה מהצבע האדום והשליטה את הצבע הכתום, הצבע השולט ברשתות ה-DIY העולמיות.



במהלך השנה ייפתח סניף נוסף בעיר וולגוגראד. עד סוף 2009 תמנה הרשת ברוסיה 12 סניפים שבפתיחתם תשקיע סכום כולל של כ-65 מיליון דולר. עד סוף 2012 תמנה הרשת 22 סניפים ברוסיה.



החברה צופה, כי מחזור המכירות ברוסיה יעמוד השנה על 16 מיליון דולר וההפסד התפעולי על 4.4 מיליון דולר. בשנה הבאה צופה החברה לעבור לרווח של חצי מיליון דולר מתוך מחזור מכירות של 90 מיליון דולר.


 


לפי התוכניות, בשנת 2009 יעמוד מחזור המכירות של הרשת על 220 מיליון דולר ויניב רווח תפעולי של 12 מיליון דולר. "בתוך שנה-שנתיים פעילות הום סנטר ברוסיה תהיה גדולה יותר מבישראל ובתוך ארבע שנים היא תהיה פי חמש מאשר בישראל. ישראל תישאר כפתור", אומר פישמן.



ברוסיה צפויה הרשת להתחרות ברשת OBI הגרמנית המפעילה כבר שלושה סניפים במוסקבה ושניים מחוץ למוסקבה; ברשת לרואה הצרפתית, שלה שני סניפים במוסקבה, וברשת קסטורמה האנגלית שתיפתח ביוני הקרוב סניף במוסקבה שיתווסף לשני סניפים שהיא מפעילה מחוץ לעיר.


 


הום סנטר תיכנס למוסקבה רק ב-2009 עם שני סניפים וב-2012 עם סניף נוסף. למרות זאת, בקבוצת פישמן לא מוטרדים מהתחרות. "אני מעריך שאנחנו יכולים להדביק את הפער ולהיות מספר 2 ברוסיה אחרי OBI", אומר פישמן.



יו"ר הום סנטר, אהרון מידן, מעריך כי במוסקבה לבדה, שבה 13 מיליון תושבים, יש פוטנציאל ל-18 חנויות DIY.



מקור הפוטנציאל ברוסיה אינו רק במספר התושבים אלא גם בקצב הבנייה ואופייה. ברוסיה נמסרות הדירות לדיירים ללא בנייה פנימית כמו רצפות וכדומה, ולכן שוק ה-DIY צומח בקצב מסחרר של 20% לשנה. השנה נאמד השוק בכ-6 מיליארד דולר. לשם השוואה, גודל שוק ה-DIY בארץ נאמד ב-1.25 מיליארד דולר והשוק רושם גידול שנתי של 1%.



בחודש הבא תפתח הום סנטר חנות שלישית בקפריסין. אשתקד הסתכם מחזור המכירות של הרשת בקפריסין ב-142 מיליון שקל ורווח נקי של 14.5%. לדברי יו"ר הום סנטר, אהרון מידן, הרשת צופה כי החנות השלישית תגדיל את המחזור הכולל ב-40%.



יחד עם השותף הקפריסאי תפתח הום סנטר רשת ביוון שתמנה תוך חמש שנים 8-9 סניפים. הסניף הראשון ייפתח בשנה הבאה בצפון אתונה, בהשקעה של כ-4 מיליון דולר.