החיפאים שהתחילו עם עסק קטן – ואז גילו את ת"א

החיפאים שהתחילו עם עסק קטן - ואז גילו את ת"א

 



SHEMO
 


קונספט: רשת קונדיטוריות המוכרת עוגות, עוגיות, מאפים ולחמים מעולם הפטיסרי והבולנז'רי. הסניפים של שמו מבוססים בעיקר על צריכה ביתית של מוצרי מאפה, לכן אין אופציה לישיבה    במקום.
 
בעלים: האחים שמו, מיקי, עופר ויוחאי. מיקי, הבכור, אחראי לצד הקולינרי והוא הפנים של הרשת בתקשורת, עופר אחראי לניהול ויוחאי אחראי לתחום השיווק ולניהול החנויות.
 


סניפים: שבעה – ארבעה בחיפה והצפון ושלושה בתל-אביב והמרכז. כל הסניפים נמצאים בבעלות פרטית של משפחת שמו.
 
ההתחלה: הסניף הראשון הוקם ברחוב האצטדיון בעיר התחתית בשנת 1992. הסניף עדיין פעיל והוא ממוקם בסמוך לקונדיטוריה הראשית של שמו, ממנה יוצאים מדי יום מוצרים לסניפים


ברחבי הארץ. עשר שנים לאחר הקמת הסניף הראשון נפתח הסניף השני, גם הוא בחיפה, הפעם בשדרות מוריה שבכרמל. "חיכינו יחסית הרבה זמן, כיוון שרצינו להיות מבוססים ובטוחים


בטיב איכות המוצרים ובליין רחב של מוצרים", מסביר יוחאי.
 



דריסת הרגל במרכז: הסניף הראשון בתל-אביב נפתח בשנת 2007 במרכז טאגור ברמת אביב. "הודות להופעות התקשורתיות של מיקי במדיה הארצית, הנחיתה הייתה רכה יחסית. אנשים כבר הכירו את המותג ומיד קישרו את החנות עם 'ההוא מהטלוויזיה'".
 
תל-אביב vs חיפה: "מבחינת סוג הלקוחות והאופי הצרכני של הלקוחות, אין הרבה הבדלים בין התל-אביבים לחיפאים. גם בחיפה וגם בתל-אביב אנשים רוצים דברים טובים וטעימים, רוצים לקבל חוויית קנייה כשהם נכנסים לחנות וכמובן להרגיש שהם מקבלים תמורה הוגנת לכסף שהם משלמים".
 


מנטור/מודל השראה: "אנחנו אוהבים לקבל השראה ודוגמאות ממספר קונדיטוריות מובילות בפריז, כמו Pierre Herme ורשת LA DUREE".
 


פנינו לאן? "חושבים על סניף נוסף באזור תל-אביב, אבל הפעם ממש במרכז העיר ולא בשכונות הצפוניות".
 


אמא יקרה: רותי, אמא של האחים שמו, אופה עד היום את עוגיות המעמול המסורתיות, הנמכרות בסניפים.



קפה גרג
 
קונספט: בתי קפה המותאמים למגזרים השונים באוכלוסייה: כשר, כשר למהדרין, לא כשר, תפריט ילדים, תפריט טבעוני, ארוחות בוקר, ארוחות צהריים ועוד. אבל העיקר הוא הקפה. לרשת תערובות מיוחדות המופקות בבית קלייה משלה.
 
בעלים: בעלי הרשת המרכזי הוא יאיר מלכה, עמו שותפים גלעד אלמוג, האמון על ענייני הכספים, וניר אדרי, האמון על זכייני הסניפים, המחזיק בנתח הקטן מבין השלושה.
 
סניפים: 103, מתל חי ועד אילת, 25% מהם בבעלות השותפים והיתר בבעלות זכיינים. הסניפים ממוקמים בעיקר במרכזי קניות. מספר סניפים ממוקמים בתוך מוסדות לימוד ובמשרדי ממשלה בתל-אביב, וחלק נוסף ממוקם בסניפי צומת ספרים. הסניפים שומרים על נראות דומה.
 
ההתחלה: הסניף הראשון נפתח במרכז הכרמל בחיפה בשנת 1994. "המטרה הייתה להטמיע בתודעה של הקהל החיפאי מהו קפה איכותי", אומר מלכה.
 
דריסת הרגל במרכז: ב-2008 נפתח סניף ראשון בדיזנגוף סנטר. פתיחת סניף במקום כה מרכזי בתל-אביב טומנת בחובה אמירה. מלכה: "באנו עם בשורה לקהל התל-אביבי, כשהצענו ארוחות בוקר עשירות ומגוונות, יחד עם הקפה שאנחנו קולים לבד בחיפה. המתכונת הוכיחה את עצמה". כעשור וחצי לקח לגרג להגיע לעיר הגדולה, שם נפתח הסניף על-ידי זכיין. "דאגנו לנהל את הסניפים בחיפה בצורה נכונה. בנינו מטה שכלל מנהלי שיווק, מנהלי אזור ושפים, ורק אחרי שהרגשנו בשלים יצאנו מחיפה", אומר מלכה. "בהתחלה לא ידעתי אם ארצה לגדול לכאלה ממדים, אבל ברגע שהגעתי לתל-אביב הבנתי שאפשר לפתוח סניפים בעוד מקומות בארץ". לאחרונה הקימה גרג את תת-הרשת ביגה, המציעה מזון על טהרת הבריאות. הרשת מונה כיום 4 סניפים באזור הצפון, ו-8 סניפים צפויים להיפתח במהלך השנה, חלקם במרכז הארץ. עם הקמת ביגה, הוקם מפעל שבו נאפית כל התוצרת לביגה ולחמים עבור גרג.
 
תל-אביב vs חיפה: "בתל-אביב אנשים מרוויחים יותר וההזמנה הממוצעת גבוהה יותר, אלא שגם עלויות אחזקת החנויות גבוהות יותר. בתל-אביב פופולרית התרבות של לאכול בחוץ. בחיפה העבודה בסניפים מסתיימת מוקדם יותר. בתל-אביב התחרות קשה יותר, ואתה צריך להמציא את עצמך בכל יום מחדש".



מנטור/מודל השראה: "המודלים שלנו נלקחים בעיקר מבתי קפה מאירופה, אך יש גם השפעה אמריקאית".
 
פנינו לאן? יותר מ-10 סניפים צפויים להיפתח השנה, חלקם בשילוב עם צומת ספרים וחלקם כוללים משחקיות לילדים. נושא המזון הבריא שמעסיק את מלכה בחייו הפרטיים ושהוביל לפתיחת רשת ביגה ימשיך להוות ערוץ מרכזי. "אנשים אוהבים את עצמם וכולם רוצים לחיות, ולחיות בריא. אין לי ספק שהמגמה הזו תוסיף להתחזק", הוא אומר. חו"ל לא מעניין אותו: "אני מעדיף להשקיע את כל האנרגיה בארץ".
 
אז מי זה גרג? גרג, שעל שמו קרויה הרשת, הוא אדם ממוצא אמריקאי שפתח בזמנו חנות לממכר קפה ועוגיות במרכז הכרמל. יאיר מלכה זיהה את הפוטנציאל של החנות, חבר לגרג, ולאחר מכן רכש ממנו את כל הפעילות של החנות וממנה צמחה הרשת


 


מתעניין/ת בפגישת יעוץ? לחץ/י כאן