יורם גביזון, דה מרקר
חברת קופיקס שבשליטת רמי לוי, הפסידה 1.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2018, גידול של 38% בהשוואה להפסד ברבעון המקביל ב-2017. עם זאת, ניכר שהעברת השליטה לרמי לוי כבר מביאה לשיפור ברווחיותה הגולמית והתפעולית של החברה, שמחזיקה ב-30 סופרמרקטים ברשת סופר קופיקס, בעיקר במרכז הארץ, ב-118 בתי קפה ברשת אורבן קופיקס וב-92 בתי קפה ברוסיה באמצעות חברה מוחזקת.
הכנסות קופיקס ירדו ב-8% ברבעון השלישי של 2018 בהשוואה למקביל ב-2017 והסתכמו ב-71 מיליון שקל. הירידה נבעה מקיטון של 4.5% במכירות רשת המרכולים ל-49 מיליון שקל כתוצאה מעיתוי חגי תשרי, שפגע בסופר קופיקס, בין השאר, משום שלא יכלה עד עתה להציע תווי קנייה ללקוחותיה וכן בשל מיעוט יחסי של ימי מכירה. הכנסותיה של רשת בתי הקפה ירדו ב-16% ברבעון השלישי של 2018 לעומת המקביל ב-2017 והסתכמו ב-20 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת, בין השאר, מסגירה של ארבעה סניפים שנוהלו על ידי זכיינים, כך שהרשת מונה עתה 118 סניפים, שמהם 100 מנוהלים על ידי זכיינים ו-18 בהפעלה עצמית.
השיפור ברווחיות הגולמית נובע בעיקר משיפור ברמת המחירים שלפיהם סופר קופיקס ואורבן קופיקס רוכשות מהספקים והתאמתן לרמת המחירים של קבוצת רמי לוי. הרווח הגולמי של רשת הסופרים עלה ב-0.5% למרות הירידה במכירות והסתכם ב-12.5 מיליון שקל, שהם 25.3% מהמחזור בהשוואה ל-24.1% מהמחזור. ברמי לוי מעריכים שיצליחו להגדיל משמעותית את מחזור המכירות של הסניפים הודות להגדלה מיידית של המגוון ב-50% והגדלה נוספת של המגוון עד ל-80% בהשוואה למגוון שהיה בחנויות כאשר הרשת נשלטה על ידי אבי כץ וגרין לנטרן.
ברמי לוי מתכננים להתאים את רמת המחירים ברשת, כך שיהיו הזולים באיזור ולזנוח את ההיצמדות לעיקרון של מוצרים ב-5 שקלים, כך שהרווחיות הגולמית תעלה בהדרגה ל-27% ותתמוך בהוצאות התפעול הגבוהות יחסית במרכזי הערים ובעיקר דמי השכירות. רמי לוי נערכת לשינוי המותג מסופר קופיקס לרמי לוי בשכונה והסניף הראשון שייקרא כך הוא סניף חדש בהרצליה, שגודלו יהיה 400 מ"ר בהשוואה לסניפי הרשת שגודלם הממוצע הוא 280 מ"ר כיום. הסניף ייפתח ברבעון הראשון של 2019.
הרווח הגולמי של רשת בתי הקפה ירד ב-8% והסתכם ב-4.6 מיליון שקל, שהם 22.6% מהמחזור לעומת 20.7% מהמחזור, הודות להתאמת תנאי הרכש לאלו ששוררים בין רמי לוי לספקיה ולעומת 10.5% בלבד ברבעון השני של 2018.
ההפסד התפעולי של קופיקס גדל ב-52% ברבעון השלישי של 2018 לעומת המקביל לו ב-2017 והסתכם ב-1.9 מיליון שקל. הגידול בהפסד התפעולי נובע בעיקר מהפסד של 686 אלף שקל ממכירת מלאי איטי שהצטבר במחסניה של רשת בתי הקפה. ההפסד התפעולי של רשת סופר קופיקס ירד ב-2.8% לעומת המקביל ב-2017 והסתכם ב-1.4 מיליון שקל הודות לחיתוך של 27% בהוצאות ההנהלה והכלליות לרמה של 676 אלף שקל.
מעוניינים להיות זכיינים של אחת מהרשתות המובילות בישראל? התקשרו עכשיו 072-3307915 או לחצו כאן.