התו השמיני חובר לסטימצקי

התו השמיני חובר לסטימצקי
אחרי הסכסוך המתוקשר עם טאוור רקורדס,מצאו בתו השמיני דרך יעילה לעקוף את רשת הדיסקים הגדולה – באמצעות שיתוף פעולה מעניין עם רשת חנויות הספרים סטימצקי.

 

חברת התקליטים הקטנה מירושלים, שבחודשים האחרונים הפיצה אמנים כמו מיכה שטרית, דודי לוי, עמיר בניון ואריק איינשטיין, ערכה אוסף מיוחד שיכלול 16 שירים מהתקופה האחרונה, והוא יחולק כמתנה לחג לכל מי שירכוש ספרים בסכום של יותר מ-89 שקל בחנויות סטימצקי.

 

בתמורה, תעניק הרשת הנחה של עשרה שקלים לכל אחד מאלבומי התו השמיני, שיופצו בכל אחד מסניפי הרשת בארץ. כך למשל, האלבום של להקת בית הבובות, שכבר נמכר בלמעלה מ-40 אלף עותקים, יימכר במחיר של 29.90 שקל עם הצגת קופון מתוך האוסף, שבשלב ראשון יופץ בכ-100 אלף עותקים, ובהמשך עשויה הכמות לצמוח עד 300 אלף עותקים.

 

"הם בעלייה גדולה, אנחנו מוכרים המון מוזיקה, ומאוד שמחים לתת את המתנה הזו בפסח, כדי שלא יהיה ספר כמו תמיד", מסבירה אליאורה שוורץ מסטימצקי. "אמנם זה יחסית חריג, כי בכל זאת אנחנו מוכרים בעיקר ספרים. אבל כל מה שהוא לא ספרים הולך וגדל אצלנו".

 

זה נובע מהשאיפה שלכם להתרחב ולהפוך גם לרשת חנויות דיסקים?
"זה נובע גם מזה שאנחנו מאוד אוהבים מוזיקה, וגם מזה שבהרבה מאוד ערים בארץ, כמו מעלות, ראש פינה ונהריה, אין חנויות דיסקים. לנו יש פריסה ארצית וזה נראה לנו חשוב, כי לא רק בתל אביב שומעים מוזיקה".


בין השירים באוסף אפשר למצוא כמה מהאלבומים החדשים של אריק איינשטיין, סיוון שביט, מיכה שטרית, דודי לוי ו"נשים שרות שם טוב לוי". ובמקביל, שלושה שירים חדשים שעדיין לא יצאו, של גבריאל בלחסן (ממקימי להקת אלג'יר), של טל גורדון ושל להקת דבק.

 

"מבחינתנו", מסבירים בתו השמיני, "אנחנו גם מרוויחים חשיפה ענקית, וגם האזנה של קהל חדש לכל השירים האלה. אנחנו מקווים שברגע שתהיה להם טעימה, הם ירצו לקנות את הדיסקים המלאים. זו חשיפה ענקית, במיוחד כשמדובר ברשת שיש לה סניפים בכל הארץ, ומאוד חשוב לנו שהם יהפכו לרשת מוזיקה גדולה".

 

בין השורות אפשר לזהות כמובן גם את פירות המאבק בין התו השמיני לבין טאוואר רקורדס, שמסרבת להפיץ בחנויות אלבומים כמו זה של אריק איינשטיין ועמיר בניון, בשל היעדר סיכום עם התו השמיני על מחירים לצרכן וחלוקת אחוזים מתוך הרווחים.

 

"ככה אנחנו לא באמת כבולים בטאוור", מודים בתו השמיני. "בסופו של דבר יש הרבה יותר סניפים של סטימצקי – מעל ל-160 ברחבי הארץ – מאשר של טאוור".