ורדינון תייצר מותג פרטי לרשתות רבוע כחול וששת

ורדינון תייצר מותג פרטי לרשתות רבוע כחול וששת

פחות מחצי שנה לאחר רכישת ורדינון טקסטיל על-ידי כפר השעשועים (חברה-בת של רבוע כחול מקבוצת אלון) פועלת קבוצת אלון למינופה של ורדינון והכפלת המחזור הכספי: הקבוצה תעביר בקרוב את כל פעילות הטקסטיל של רשתות הקבוצה, רבוע כחול וששת, לורדינון, וכן תפתח בתוך שנתיים 20 סניפים נוספים של ורדינון, בהשקעה של 10 מיליון שקל. הכוונה היא במקרה הרע להכפיל את המחזור בתוך שנתיים", אומר בתגובה אבי כץ, מנכ"ל קבוצת כפר השעשועים.



העברת פעילות הטקסטיל של רבוע כחול וששת לבדה, העומדת כיום על כ-60 מיליון שקל, צפויה להביא לעלייה של עשרות אחוזים במחזור המכירות של ורדינון שעמד אשתקד על 77 מיליון שקל.



כחלק מהעברת הפעילות לורדינון, תקים החברה מותג פרטי חדש שתחתיו ישווקו, כאמור, מוצרי הטקסטיל של ששת ורבוע."עצם העברת הנושא לאאוט סורסינג מקצועי, יעלה לדעתנו את מכירות הטקסטיל ברשתות באחוזים ניכרים שאנחנו לא יכולים להעריך אותם כרגע", אומר כץ.



בהתייחס לשאלה מדוע הטקסטיל ברשתות רבוע וששת ישווק תחת מותג פרטי, אומר כץ: "ראשית, המסה היא מספיק גדולה בשביל להקים מותג פרטי. שנית, מגוון הטקסטיל שצריך להימכר במאס מרקט שונה ממה שמוכרים בחנויות ורדינון. ורדינון לא יודעת לייצר מוצרים לא איכותיים ולכן היא בהכרח תעניק ערך מוסף. ורדינון תייצר מחד מותג פרטי המתאים לצרכים המיוחדים של ששת ורבוע כחול ומאידך, תוותר על המקצועיות והאיכות של המותג הפרטי".



רשת ורדינון מונה היום 30 חנויות שכולן בבעלותה הישירה. בתוך שנתיים תפתח הרשת 20 חנויות נוספות: ארבע מתוכן ייפתחו השנה בירכא, קניון אבנת בפתח-תקווה, מתחם G בבאר-שבע וקרית אונו. במהלך 2008 תפתח הרשת עשר חנויות נוספות ובמחצית הראשונה של 2009, חמש חנויות.
היקף ההשקעה בפתיחת כל חנות עומד לכל הפחות על 500 אלף שקל.



אשתקד הסתכמו מכירות החברה בחנויות הרשת ב-49 מיליון שקל והיוו 63.7% מכלל המכר של החברה. יתרת המכר היא לרשתות שיווק, קמעונאים פרטיים, סיטונאים, קטלוגים וועדים.



ברבעון הראשון של השנה רשמה ורדינון גידול של 26% במחזור המכירות שהסתכם ב-23.6 מיליון שקל לעומת 18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לדברי החברה, הגידול במכירות נבע בעיקר ממכירות חג הפסח שנכללו השנה ברבעון הראשון, לעומת 2006 שבה מכירות החג קיבלו ביטוי ברבעון השני של השנה. שיעור הרווח התפעולי גדל אף הוא מ-7% ברבעון המקביל אשתקד ל-9% ברבעון הראשון השנה והסתכם ב-2.1 מיליון שקל.



בתקופה זו הכפילה החברה את הרווח הנקי מ-746 אלף שקל ברבעון הראשון אשתקד ל-1.4 מיליון שקל.



אשתקד כאמור, הסתכם מחזור המכירות של החברה ב-77 מיליון שקל ואילו הרווח הנקי ב-4.2 מיליון שקל. 62.7% ממכירות החברה היו כלי מיטה, 20% מגבות ו-17.3% מוצרים אחרים כגון שמיכות.