מירב קריסטל, YNET
תחרות לדייסו, רשתות הסטוק, חנויות העיצוב והאביזרים לסלולר: רשת העיצוב והפריטים היפנית מיניסו (MINISO) פותחת את החנות הראשונה בישראל ב-8 באוגוסט בקניון עזריאלי בתל אביב.
החנות בתל אביב תשתרע על שטח של 280 מ"ר, ובהקמתה יושקעו כ-2 מיליון שקל. החנות הבאה צפויה להיפתח בקניון עיר ימים בנתניה בספטמבר, וחנויות נוספות בקניון מלחה ירושלים ובקניון הנגב בבאר שבע ייפתחו במהלך אוקטובר. הרשת צפויה לפתוח 7 סניפים נוספים בישראל עד סוף 2018, ועוד כ-20 סניפים במהלך 2019.
מהזכיינית הישראלית נמסר ש"החנות תציע בהשקה כ-3,000 מוצרים במגוון קטגוריות שונות – בהן עיצוב הבית, דיגיטל, טיפוח וקוסמטיקה, צעצועים, כלי כתיבה ומתנות, מוצרי חזרה ללימודים, מוצרי טיולים וספורט, תיקים, ארנקים, מוצרים עונתיים ואקססוריז – ובהמשך יגדל המגוון למעל 3,500 פריטים. הקולקציה תתעדכן מדי כשבועיים, ומגוון המוצרים הותאם לצרכיו של הלקוח הישראלי".
70% מהמוצרים שיימכרו בחנות יהיו בטווח מחירים של 20-5 שקל. יש גם מוצרים יקרים יותר, עד 69 שקל – ומוצר אחד בלבד שעולה 195 שקל.
דוגמאות למחירים:
5 שקלים: קופסת תרופות לנשיאה, קופסת כלי תפירה, נרתיק לאוזניות.
10 שקלים: זוג מחברות A4, ערכת מברגים 31 חלקים.
69-15 שקל: סט בקבוקי מילוי לנסיעה – 15 שקל, תיק גב ספורטיבי – 20 שקל, בושם לאישה 35 מ"ל – 39 שקל, מטענים ניידים – החל מ-49 שקל, רמקול בלוטות' ב-69 שקל.
אין מזון, יש בשמים
למיניסו יש גם הסכם עם אפל לשיווק אביזרים כמו כבלים לטעינה ומגיני מסך. המוצרים יימכרו בישראל בטווח מחירים של 49-10 שקלים.
בניגוד לחנויותיה בעולם, הרשת לא תמכור בארץ מזון אבל כן תמכור בשמים. עד סוף השנה מיניסו ישראל גם תשיק את קו הקוסמטיקה של המותג, במחירים נמוכים. "מדובר במוצרי איפור וטיפוח המיוצרים במפעלים המובילים בעולם, שיובאו לישראל במחירים אטרקטיביים המאפיינים את הרשת", מסרו ברשת.
מנכ"לית מיניסו ישראל עינת פורטוגלי: "המחירים זהים ואף זולים יותר מבחלק מהמדינות בשווקים הבינלאומיים, למעט סין. כשאתה משווה לסין אנחנו יקרים ב-50%, 60%. עם זאת, לעומת רוב העולם המחירים שלנו זהים. לעומת מחירי גרמניה אנחנו יותר זולים. אין אצלנו מבצעים. אנחנו עובדים על מאסה ורווחיות נמוכה.
"למשל, אין אצלנו תמחורי 9.90. המחירים הם בקפיצות של 5, 10, 15 ו-20 שקלים. כשהפריט יוצא לי 11 שקל אני מעגלת ל-10 שקלים. כשהפריט יוצא בחישוב 14 שקל, אני מעגלת ל-15 שקל".
יהיה לכם אתר אינטרנט?
"אין אתר מכירתי. גם למיניסו אין, כי האסטרטגיה שלהם היא שזול וזמין לקנות ליד הבית, אבל עובדים על אתר כזה. בכל מקרה, זה לא יהיה זול יותר דרך האינטרנט".
מהו ההבדל ביניכם לבין דייסו?
"כשתראו את החנות תבינו את ההבדל. דייסו משחקים במגרש המחיר, ואנחנו מדברים על איכות, עיצוב ומחיר. אנחנו מציעים טווח גדול יותר של מחירים ומוצרים".
עוד נמסר כי "פורטפוליו המוצרים יכלול מוצרים זוכי פרסים בתחרויות הבינלאומיות Red Dot ו-iF, וכן קולקציות ייחודיות של מותגים כגון הפנתר הוורוד, ובהמשך: מומינים, הלו קיטי, בוב ספוג ורחוב סומסום".
למיניסו שהוקמה ב-2013 יש 3,700 חנויות ב-57 מדינות בעולם, והיא נמצאת בבעלות חברת סיימן הסינית והמעצב היפני מיאקי יוניה. כעת היא נכנסת לאירופה ולישראל. צפי המכירות שלה ל-2020 עומד על 9 מיליארד דולר, ול-2022 – כ-15 מיליארד דולר.
מיניסו ישראל צפויה לפתוח כ-50 חנויות במרכזי הערים בישראל תוך 5 שנים. החברה בארץ היא בבעלות ארבעה יזמים.