קבוצת טיב טעם עומדת להקים רשת מעדניות חדשה. "התוכנית שלנו היא לפתוח 10 סניפים, ובכל אחד יושקעו 2-3 מיליון שקל", אמר דובי שניידמן, מנכ"ל טיב טעם. "נתרכז במקומות שבהם יש אוכלוסייה מבוססת. זה יהיה הפרימיום של הפרימיום". סך ההשקעה ברשת החדשה יגיע ל-20-30 מיליון שקל.
את ההשראה למעדניות מצאה הקבוצה בניו יורק, שם פועלת רשת שנקראת בשם "דין אנד דה-לוקה" (Dean & Deluca). "המעדניות יהיו פחות או יותר בגודל של סניפי in the city – כ-200 מ"ר. במהלך 2007 נפתח את הסניפים הראשונים", הוסיף שניידמן.
סניפי in the city, שנולדו לדברי שניידמן מתוך כורח – לאחר שלא נמצאו מיקומים בתוך הערים והיה צורך להתפשר על סניפים קטנים יותר – הם מחוללי מכירות מובילים של הרשת. "הפדיון בהם מגיע ל-1,000 דולר למ"ר. בסניפים הגדולים הפדיון למ"ר דומה לזה של הרשתות הגדולות, 350-400 דולר למ"ר, ושם אנחנו צריכים להשתפר", אומר שניידמן.
כיום מונה הרשת ארבעה סניפי in the city בתוך תל אביב, והתוכנית היא להגיע ל-8-10 סניפים קטנים. "נעתיק את הקונצפט הזה גם למקומות חדשים", אומר שניידמן.
טיב טעם, שבבעלות קובי טרייביטש, מייסד הרשת שמשמש כיו"ר, והפיננסייר עמית ברגר שרכש 50% מהרשת באמצעות אנטר הולדינגס, יצאה באחרונה במהלך אסטרטגי, במטרה להפוך אותה לרשת המזון השלישית בגודלה בישראל. הרשת הוזילה 250 מוצרי יסוד לחברי מועדון כדי לשכנע אותם לבצע את הקנייה השבועית בסניפי טיב טעם. לדברי שניידמן, "מאז שהכרזנו על המהלך יש עלייה של 30% במכירת המוצרים המוזלים, חלקם עלו אף ב-100%".
ברשת צופים גידול מהיר בשנים הקרובות. "ב-2007 אנחנו מקווים להגיע למכירות של 1.3 מיליארד שקל. "בתוך 3 שנים נגיע למחזור של 2.5 מיליארד שקל, 2 מיליארד מהרשת והשאר מהתעשייה ויבוא. ב-2007 כל הסניפים אמורים להיות רווחיים. סניף שלא רווחי אין לו זכות קיום. באמצעות הגדלת סל הקנייה והיקף התנועה אנחנו מתכננים להציג גידול של 10%-15% במכירה בחנויות זהות".