ארנה יפת, כלכליסט

לאחר משבר הקורונה וסגירת החנויות ברבעון השני של 2020, ענף הקמעונאות מציג שנה לאחר מכן נתונים חזקים, והדבר בא לידי ביטוי גם בדוחות קסטרו. קבוצת קסטרו הודיס מדווחת היום על עלייה חדה של 56% בהכנסות הרבעון השני ל-438.6 מיליון שקל – לאחר שברבעון המקביל בשנה שעברה היו חנויות הקבוצה סגורות במשך 37 ימים.

בה בהעת, הפדיון החודשי בחנויות הזהות של הקבוצה ירד ל-1,403 שקל למ"ר לעומת 1,411 שקל ברבעון השני אשתקד, בעיקר בעקבות ירידה במכירות החנויות הזהות בתחום הקוסמטיקה – בתחום זה פועלת הקבוצה עם המותגים קיקו מילאנו ואיב רושה. הכנסות תחום האופנה צמחו ב-55.3% והסתכמו ב-302.8 מיליון שקל ותחום אביזרי האופנה צמח ב-58.5% להכנסות של 125.5 מיליון שקל. בתחום הקוסמטיקה רשמה הקבוצה עלייה של 32% ברבעון השני ל-9 מיליון שקל אך הפדיון בחנויות הקוסמטיקה הזהות צנח ל-2,853 שקל למ"ר לעומת 3,842 שקל ברבעון מקביל 2020. קסטרו נהנתה גם מהעלייה בשער השקל, שהשפיעה לחיוב על הרווח הגולמי – זה עלה ב-66.6% ל-280 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות צמח ל-63.9% לעומת 59.8% ברבעון מקביל שנה שעברה. הרווח התפעולי של הקבוצה גדל ב-41.5% ועמד על 82.7 מיליון שקל. ברבעון הנוכחי חזרה קסטרו הודיס לשלם את מחיר התפעול המלא של החנויות והוצאות המכירה והשיווק שלה זינקו ב-85% ל-187 מיליון שקל. ברבעון הנוכחי פעלו החנויות הפיזיות באופן מלא בעוד ברבעון מקביל הן נפתחו בהדרגה מחודש מאי. בהתאם, רשמה הקבוצה זינוק של 88.7% גם בהוצאות הנהלה וכלליות ואלה הסתכמו ב-23.5 מיליון שקל. קבוצת האופנה סיימה את הרבעון עם עליה של 50% ברווח הנקי שהסתכם ב-50 מיליון שקל.

קסטרו מפעילה נכון למועד פרסום הדוח 374 חנויות ודוכנים בישראל, ו-21 חנויות ודוכנים בחו"ל. בשבוע הבא היא תשיק את הסניף הראשון של המותג החדש קסטרו הום בקניון גן העיר בתל אביב. במהלך שנת 2021 ועד למועד פרסום הדוח, סגרה הקבוצה 11 חנויות, מתוכן 6 חנויות של המותג קסטרו, 3 חנויות הודיס ו- 2 חנויות של המותג איב רושה.במקביל, נוספו לרשתות מותגי הקבוצה בישראל 6 חנויות, מתוכן 3 חנויות של המותג הודיס, וחנות אחת של כל אחד מהמותגים אורבניקה, קרולינה למקה וקיקו מילאנו.

מעוניינים בזיכיון לאחת הרשתות המובילות בישראל?התקשרו עכשיו 1700-720-720 או לחצו כאן.