כיתן שוקלת להקים רשת מתחרה לגולף

כיתן שוקלת להקים רשת מתחרה לגולף

כיתן תעשיות, מקבוצת כלל תעשיות, מנהלת מגעים להקמת רשת חנויות עצמאיות והיא נמצאת במו"מ מתקדם למכירתה לחברה אמריקנית פרטית. מקורות מסרו כי דירקטוריון החברה החליט על הכניסה לתחום הקמעונאות. החברה מנסה להשיג מיקומים בחמישה קניונים מרכזיים במקביל לשם פתיחת חנויות קונספט.


בהתייחס למידע נמסר כי "כיתן עוד לא ביצעה שום פעולה ולא שכרה שום חנות. היא בוחנת דרכים לשפר את תוצאותיה העסקיות. היא בוחנת לשפר את התוצאות דרך הקמת רשת חנויות לשיווק תוצריה, אך הדבר נמצא בשלבים ראשונים".


בהתייחס לתחרות שתיווצר לגולף מצד כיתן, נמסר בתגובה: "יתכן שנגיע למסקנה שהקמת רשת חנויות של כיתן תסייע לשני הגופים. אנחנו פתוחים לחשיבה כדי לשפר את תוצאותינו".


בהקשר לעסקת המכירה של חברת הטכסטיל כיתן, נציין כי בשנתיים האחרונות החברה בודקת אפשרויות מכירה. בעבר כבר דווח על מו"מ שניהלה אי.די.בי למכירתה, כחלק מהרצון לצאת מעסקי הטקסטיל, ובמקביל נוהלו גם מגעים למזגה עם חברת אופיס טקסטיל. עם זאת, לא ניתן להתעלם מרגישות הנושא עקב העובדה שהחברה מעסיקה כ-500 עובדים במפעלה בדימונה, והדאגה לגורלם אינה דבר של מה בכך.


כיתן עוסקת בייצור מוצרי טקסטיל ממותגים, בעיקר כלי מיטה, ושיווקם בארץ ובחו"ל. מכירותיה ב-2005 עמדו על כ-320 מיליון שקל, והרווח הנקי עמד על כ-15 מיליון שקל. החברה היא חברה אחות של חברת גולף שהונפקה לאחרונה בהצלחה בבורסה של תל-אביב, והיתה שותפה לתהליך ההבראה שעברה החברה האחות בשנים האחרונות. לא ידוע כעת מה יהיה מחיר עסקת מכירת כיתן תעשיות.


בשנים האחרונות עבר ענף הטקסטיל תהפוכות רבות, עם הסרת מכסות הסחר והצפת השווקים בסחורה זולה שיוצרה במזרח אסיה. מגמה זו פגעה מאוד במהלך העסקים של חברות טקסטיל רבות, גדולות וקטנות, שנאלצו לעבור תהליכי התייעלות והבראה כואבים.


גולף ביצעה בשנים האחרונות מהפך שיווקי כשהסבה את שם הרשת הכללי לשם מותג האופנה שלה, ומתחה אותו על פני כל קטגוריות המוצר לרבות כלי בית, מצעים, מוצרי טואלטיקה וספא.