מותג האופנה האיטלקי אלקוט מגיע לישראל

רשתות האופנה הבינלאומיות ממשיכות להציף את ישראל: רשת האופנה האיטלקית "אלקוט" תפתח הערב שני סניפים ראשונים בישראל, בקניון עזריאלי בתל אביב ובשדרות ממילא בירושלים. בתחילת אפריל ייפתח הסניף השלישי של הרשת בדיזנגוף סנטר בתל אביב. בפתיחת שלושת הסניפים יושקע סכום מדווח של 10 מיליון שקל.


את הרשת האיטלקית מביאה לישראל קבוצת האופנה בריל, מפעילת הרשתות: ניין ווסט, גלי, לי קופר, סולוג. מבריל נמסר כי בכוונתה לפתוח 25-30 סניפים של המותג עד 2014.  בדומה לרשתות הבינלאומיות שנכנסו לישראל בשנים האחרונות- אייג' אנד אם, פוראבר 21 וברשקה- גם אלקוט תתחרה על כיסם של הצעירים ותציע בגדים, אקססוריז ונעליים. בבריל אומרים כי המחירים ינועו בין 29-179 שקל. סניפי המותג ישתרעו על פני כ-200 מ"ר כל אחד.


אלקוט, קיצור של All Cotton, הוקם ב-1990 כעסק משפחתי בעיר נפולי שבאיטליה. לפי נתונים שמסרה בריל, המותג הוא הפופולרי ביותר בקרב צעירי איטליה והוא מחזיק בכ-60% משוק האופנה לצעירים במדינה. למותג כ-150 סניפים ב-16 מדינות, ובהן ספרד, צרפת ואיחוד נסיכויות המפרץ.


בשלוש השנים האחרונות הצטרפו לשוק האופנה הישראלי מותגים בינלאומיים רבים, אך למרות הגעתם, קסטרו שמר על מעמדו כמותג האופנה המועדף על הצרכנים המקומיים, לפי סקר מידע שיווקי סי.איי שנערך עבור "דה מרקר" בתחילת השנה. אחרי קסטרו, דורגו כרשתות המוכרות ביותר פוקס הישראלית וזארה הספרדית. עם זאת, הסקר לא כלל את פוראבר 21 ואת אמריקן איגל, והתחרות על כיסו של הצרכן הישראלי רק גוברת. עם הרשתות שלא צלחו את השלב הראשון של התחרות בענף נמנות לי קופר, שנרכשה על ידי בריל לאחר שנקלעה לקשיים וגאפ, שנרכשה על ידי ג'ואי שוובל, בעלי גוטקס המחזיק בזיכיון של זארה בישראל.


גידי גולדפינגר, מנכ"ל בריל פאשן, מסר: "אנו גאים ומתרגשים לקראת ההשקה. מהתגובות שקיבלנו קיימת ציפייה גדולה לנחיתת המותג בישראל, ואנו בטוחים כי הוא יתקבל בברכה על ידי חובבי האופנה המקומיים, הן ברמת איכות ועיצוב הבגדים והן ברמת המחירים הנגישים".